خوبیاری: گرایی فکرش را نمی‌کرد که باید انتخابی داشته باشد

خوبیاری: گرایی فکرش را نمی‌کرد که باید انتخابی داشته باشد

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس هیئت کشتی استان فارس در مورد ناکامی رضا گرایی و دیگر کشتی‌گیران این استان در راه حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توضیحاتی را ارائه کرد.

ساسان خوبیاری در گفت‌ و گویی درباره ناکامی تمام کشتی‌گیران شیرازی اعزامی به تورنمنت بوداپست در راه کسب دوبنده المپیکی تیم ملی فرنگی اظهار داشت: متأسفانه آنجا روی بد روزگار به ما رو کرد و بچه‌ها با تمام شایستگی که قبلاً اثباتش کرده بودند، نتوانستند نتیجه لازم را بگیرند. من احساس می‌کنم از نظر ذهنی آماده نبودند.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا آنها از نظر ذهنی آماده چنین رقابت مهمی نبودند؟»، گفت: بالاخره با آن شرایطی که ابتدا برای 77 کیلوگرم ما پیش آمد و نتوانستند در مسابقات شرکت کنند، بعد یک فرصتی در اختیار بچه‌ها قرار دادند که خوب نتوانستند خود را جمع کنند. محمدرضا گرایی هم فکرش را نمی‌کرد که باید انتخابی داشته باشد. البته در طول یک سال را عرض می‌کنم، ولی خُب این شرایط پیش آمد و ناگزیر به اعزام و مسابقه انتخابی شد و یک مقدار تمرکز لازم را نداشت.

خوبیاری با یادآوری اینکه محمدرضا گرایی قهرمان المپیک بود، تصریح کرد: گرایی در یکی از کشتی‌ها 4 بر صفر پیش بود و در آستانه ضربه کردن حریف، ولی عدم تمرکز مانع از اجرای آن شد. یا امیررضا ده‌بزرگی کشتی را یک - یک برده بود و برای المپیکی شدن باید می‌توانست وسط تشک مدیریت کند، ولی اخطار سوم را گرفت و با باراندازی که شد، المپیک را از دست داد. البته که کشتی استان فارس بزرگ است و ورزشکاران بزرگ و قهرمانان بنامی دارد. ما ادامه خواهیم داد و باز هم افتخارآفرینی خواهیم کرد.

رئیس هیئت کشتی فارس در مورد اینکه آیا برادران گرایی قصد تغییر وزن دارند یا خیر، گفت: نمی‌دانم، هنوز نتوانستم با آنها صحبت کنم که نظرشان را برای آینده بدانم. نظر کادر فنی تیم ملی را هم نمی‌دانم. ما که هنوز در بُهت عدم موفقیت بچه‌ها هستیم و نمی‌توانیم کتمان کنیم که چقدر برای بچه‌های استان فارس سخت است که در المپیک حضور نداشته باشند. برای خود من هم به شخصه این مسئله خیلی سخت است، اما باید از این اتفاق گذر کنیم.

۹۰۹۸