سوال روز/ اگر مس رفسنجان سقوط کند کدام تیم در لیگ برتر جایگزینش می‌شود؟

سوال روز/ اگر مس رفسنجان سقوط کند کدام تیم در لیگ برتر جایگزینش می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- از همین حالا زمزمه‌های سقوط مس رفسنجان به دسته‌ پایین‌تر فوتبال ایران شنیده می‌شود هر چند هنوز چیزی قطعی نشده است. 

به گزارش فوتبالی، بعد از اینکه مشخص شد باشگاه مس رفسنجان درگیر یکی از بزرگترین فسادهای چند سال اخیر فوتبال ایران شده و در اتفاقی جنجالی پای چهره‌های سرشناسی به این پرونده باز شده است، گمانه زنی هایی مبنی بر سقوط این تیم به دسته‌ پایین‌تر مطرح شده و حتی از گوشه و کنار خبر می‌رسد که فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد مثل فدراسیون فوتبال ایتالیا، یوونتوس و چند باشگاه دیگر که در سال‌ ۲۰۰۶ تخلفشان در سری آ آشکار شد و آنها را به سری B فرستاد، این تیم رفسنجانی را هم به دسته پایین تر بفرستد. البته هنوز در این باره چیزی قطعی نیست اما از زمانی که این موضوع مطرح شده که نارنجی‌پوشان رفسنجانی ممکن است به دسته‌های پایین‌تر سقوط کنند و در لیگ برتر بیست و چهارم حضور نداشته باشند این سوال مطرح شده که کدام تیم جایگزین رفسنجانی‌ها خواهد شد؟ 

از آن‌جا که پیکان تحت هدایت رضا عنایتی در آخرین روز مسابقات لیگ بیست و سوم و به شکلی ناباورانه به لیگ آزادگان سقوط کرد و پس از گذشت ۸ سال دوباره از سطح اول فوتبال ایران خداحافظی کرد، خودروسازان به شدت اصرار می کنند که باید با سقوط مسی‌ها مجددا لیگ برتری شوند اما کار به این راحتی نیست.

چون تخلفات مس رفسنجان در لیگ دسته اول فصل ۹۸-۹۹ اتفاق افتاده پس پای لیگ یک هم وسط است. به همین دلیل به نظر می رسد چون پای لیگ یک هم وسط است. در صورت رسمی شدن سقوط مس رفسنجان به لیگ دسته اول بر اساس قوانین موجود باید سازمان لیگ بر اساس رای انضباطی تصمیم بگیرد که یا مس رفسنجان جایگزین پیکان در لیگ دسته اول شود و پیکان به لیگ برتر بازگردد یا اینکه چون پای لیگ یک وسط است یک مسابقه پلی‌آف رفت و برگشت یا حتی تک بازی در زمین بی طرف بین تیم‌های پیکان سقوط کرده و فجرسپاسی که در لیگ آزادگان به مقام سوم دست پیدا کرد برگزار و برنده آن جایگزین نارنجی‌پوشان در لیگ بیست و چهارم شود.

البته فجرسپاسی با تفکرات مهدی رجب‌زاده عملکرد بسیار خوبی در لیگ آزادگان این فصل داشت و در رقابت تنگاتنگی که با چادرملوی اردکان برای صعود به لیگ برتر داشت به علت عدم کسب نتیجه مطلوب در بازی‌های رودررو با این تیم به هدف خود نرسید. 

نکته جالب در این میان این است که مس رفسنجان هم‌اکنون در نیمه نهایی مسابقات جام حذفی حضور دارد و این حجم از حواشی حسابی می‌تواند برای تیم نویدکیا دردسرساز شود. جدا از اینکه طبق خبرهای رسمی از سوی سران باشگاه مس رفسنجان، نویدکیا قرار است فصل آینده هدایت این تیم را عهده‌دار باشد و در صورت رقم خوردن اتفاقات عجیب و غریب باید ببینیم نیمکت مس دچار تغییر و تحول می‌شود یا نه؟

۹۰۹۸