ترزیچ استعفا داد؛ هوملس جنگ داخلی را از سرمربی برد

ترزیچ استعفا داد؛ هوملس جنگ داخلی را از سرمربی برد

پایگاه خبری فوتبالی- ادین ترزیچ، پس از فصل درخشان خود، در توافقی دوجانبه از سمت مربی‌گری زنبورها استعفا داد.
 
 
به گزارش فوتبالی، ادین ترزیچ، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، کمک‌مربی دورتموند بود. او پس از اخراج مربی، به عنوان مربی موقت معرفی شد و توانست عملکرد درخشانی را به هواداران نشان دهد. در نهایت همان فصل اما، ادین ترزیچ از سمت خود برکنار و مارکو رزه، مربی موفق بوروسیا مونشن‌گلادباخ، به عنوان مربی بوروسیا دورتموند انتخاب شد. دوران رزه اما دوام زیادی نداشت و پس از ۲ سال، از بوروسیا دورتموند اخراج و به آر بی لایپزیگ پیوست.

مرد ۴۱ ساله و آلمانی که در چندمین دوره‌ی کاری خود در جمع زنبورها، مربی‌گری بوروسیا دورتموند را از ژوئن ۲۰۲۲ بر عهده داشت، توانست در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، دورتموند را تا آخرین لحظه قهرمان بوندسلیگا نگه‌دارد، اما در نهایت قافیه را به بایرن مونیخ واگذار کردند. در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ اما دوران درخشان ترزیچ رقم خورد. آن‌ها علی‌رغم کسب رتبه پنجم در بوندسلیگا، سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند. در لیگ قهرمانان اروپا هم با عملکردی درخشان، از گروه مرگ رقابت‌ها و در بین میلان، پاریسن‌ ژرمن و نیوکاسل، با افتخار جشن صعود بر پا کردند و تا فینال این رقابت‌ها هم پیش رفتند.

ترزیچ اما در دورتموند، حمایت کامل رختکن را نداشت. متس هوملز، بزرگ‌ترین دشمن او در رختکن بود. به گفته رسانه‌ها اگر پای دورتموند به فینال لیگ قهرمانان اروپا نمی‌رسید، این بازیکن نیمکت‌نشین می‌شد. دلیل این ناراحتی هم مصاحبه‌ی تند و تیز هوملز در مطبوعات بود. در نهایت اما هوملز، ادعا کرده بود دیگر شاگرد ادین ترزیچ باقی نخواهد ماند و قصد ترک زنبورها را دارد. امروز، پس از جلسه‌ی صبح پنجشنبه‌ی مدیران دورتموند، خبر رسمی استعفای ادین ترزیچ منتشر شد و باید با این مرد ۴۱ ساله و آلمانی خداحافظی کرد.

1428