رکورد شگفت‌انگیز مردی که در اوج بی‌اعتمادی سرمربی پرسپولیس شد؛ بالاترین میانگین امتیاز!

رکورد شگفت‌انگیز مردی که در اوج بی‌اعتمادی سرمربی پرسپولیس شد؛ بالاترین میانگین امتیاز!

پایگاه خبری فوتبالی- اوسمار در اوج بی‌اعتمادی هواداران پرسپولیس سرمربی این تیم شد و در اوج بهت و حیرت پس از قهرمانی از ایران رفت.

به گزارش فوتبالی، عصر روز گذشته بالاخره شایعاتی که درباره جدایی اوسمار ویرا از پرسپولیس شنیده می‌شد رنگ حقیقت گرفت و سرمربی برزیلی با نوشتن نامه‌ای احساسی رسما از این باشگاه و هوادارانش خداحافظی کرد.

جدایی اوسمار از پرسپولیس در شرایطی اتفاق افتاد که تمایل هواداران این تیم به ماندن اوسمار در پرسپولیس به بالاترین حد رسیده بود. در هفته‌های پایانی لیگ هم به نظر می‌رسید مانعی بر سر توافق دوطرفه وجود ندارد.

اما شایعات درست چند ساعت پس از قهرمانی هیجان انگیز پرسپولیس در لیگ بیست و سوم شروع شد. هر روز هم که می‌گذشت امیدها برای بازگشت ویرا به ایران کمرنگ‌تر می‌شد. در نهایت هم دیروز اوسمار به صورت قطعی پایان کارش با پرسپولیس را اعلام کرد.

دلیل اصلی او برای پایان کارش در ایران، ظاهرا بیماری همسرش بوده است. او در نامه خداحافظی‌اش هم به این مساله اشاره کرده است. با این وجود هنوز بخش بزرگی از هواداران پرسپولیس باور ندارند که اوسمار به دلیل بیماری همسرش از ایران رفته است. چون در هفته‌های پایانی لیگ برتر هر بار خبرنگاران در نشست‌های خبری از او درباره پروسه تمدید قرارداد می‌پرسیدند اوسمار می‌گفت مذاکرات در جریان است و به جاهای خوبی رسیده است! 

حالا دیگر فرقی هم نمی‌کند که سرمربی برزیلی چرا تصمیم به قطع همکاری با پرسپولیس گرفته است. او کارش را در پرسپولیس با یک قهرمانی دراماتیک و به یادماندنی تمام کرد. هر چند شروع خوب و امیدوارکننده‌ای نداشت.

اوسمار در 15 بازی دور برگشت و دو بازی جام حذفی هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت. در 15 بازی لیگ برتر او موفق شد 12 برد را مقابل تیم‌های تراکتور، ذوب آهن، فولاد خوزستان، پیکان، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندر انزلی، صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران، هوادار، استقلال خوزستان، شمس آذر قزوین و مس رفسنجان به دست بیاورد.

با هدایت اوسمار پرسپولیس در دو بازی مقابل استقلال و سپاهان با تساوی بدون گل متوقف شد و تنها شکستش را هم در همان اولین باری که به عنوان سرمربی روی نیمکت نشسته بود یعنی در بازی با آلومینیوم تجربه کرد. پرسپولیس در دور برگشت لیگ با هدایت اوسمار 26 گل زد و 8 گل خورد. 38 امتیاز از 45 امتیاز ممکن را گرفت و به تفاضل گل 18+ رسید و با این آمار به قهرمان لیگ برتر شد.

در جام حذفی هم ابتدا با نتیجه 3 بر صفر نفت و گاز گچساران را شکست داد و سپس در اراک مقابل آلومینیوم بعد از تساوی 4 بر 4 در وقت‌های عادی و اضافه در ضربات پنالتی شکست خورد و حذف شد. بنابراین او در دو تورنمنت در 17 بازی سرمربی پرسپولیس بود که 13 برد، 3 تساوی و یک شکست به دست آورد.

در مجموع او موفق شد میانگین 2.47 امتیاز از هر بازی را به نام خودش ثبت کند و به شکل شگفت انگیزی رکورد بیشترین میانگین امتیازیِ یک مربی را در باشگاه پرسپولیس به نام خودش ثبت کند. بالاتر از مربیانی مثل برانکو ایوانکوویچ، یحیی گل‌محمدی و گابریل کالدرون.

سرنوشت اوسمار در پرسپولیس عجیب و غریب بود. به عنوان یک دستیار نه چندان سرشناس به این تیم آمد. در اوج بی‌اعتمادی جانشین یحیی شد. در اوج ناباوری پرسپولیس را قهرمان کرد و در اوج بهت و حیرت این تیم از این تیم رفت.

1359