نظر سرمربی تیم ملی آلمان در مورد انتخاب هافبک بروسیا دورتموند

نظر سرمربی تیم ملی آلمان در مورد انتخاب هافبک بروسیا دورتموند

پایگاه خبری فوتبالی- ناگلزمن در مصاحبه‌ای دلایل انتخاب امره چان به‌عنوان جانشین تاپالوویچ را توضیح داد.

به گزارش فوتبالی، امروز خبری منتشر شد مبنی بر این‌که الکساندرز تاپالوویچ، ستاره 20 ساله خط هافبک بایرن مونیخ از لیست تیم ملی آلمان برای رقابت‌های یورو 2024 خط خورد. او به‌علت عفونت لوزه، مشکلی که در گذشته نیز او را آزار داده بود، نخستین تورنمنت مهم زندگی‌اش را از دست داد.

تاپالوویچ حالا بایستی از خانه جام ملت‌ها را دنبال کند. او در پیامی پس از این اتفاق گفت: «در حال حاضر احساس ناراحتی دارم. من رویای بازی در یوروی خانگی را داشتم اما این رویا از دست رفت. برای هم‌تیمی‌هایم بهترین آرزوها را دارم.»

پس از اعلام رسمی این خبر، فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد امره چان، هافبک ترک‌تبار بروسیا دورتموند جانشین الکساندر تاپالوویچ شده و باید مانشافت را در این رقابت‌ها همراهی کند. پیش از این نیز انتقادات زیادی از یولیان ناگلزمن شده بود که یکی از هافبک‌های باتجربه فوتبال آلمان را با خود به یورو 2024 نبرده است. او فصل خوبی را با بروسیا دورتموند پشت سر گذاشت و حالا می‌خواهد با موفقیت در یورو، به فصل هیجان‌انگیزش پایان دهد.

یولیان ناگلزمن، سرمربی جوان تیم ملی آلمان در خصوص چرایی انتخاب امره چان گفت: «پس از خط خوردن تاپالوویچ ما به یک هافبک دفاعی نیاز داشتیم و در نهایت امره چان را انتخاب کردیم. او اشتیاق زیادی برای پیوستن به اردوی تیم ملی داشت. او تجربه بالایی دارد و می‌داند که چطور باید با شرایط سخت کنار بیاید. امره چان انتظارات ما را از یک هافبک تدافعی برآورده می‌کند.»

1428