امتیازات خاص ذوب آهن؛ 3 کامبک و دو گل طلایی!

امتیازات خاص ذوب آهن؛ 3 کامبک و دو گل طلایی!

پایگاه خبری فوتبالی- محمد ربیعی و تیمش در فصلی که گذشت توانستند با ایستادن در رتبه پنجم جدول به کار خود پایان دهند.

به گزارش فوتبالی، سبزپوشان اصفهانی در نهایت موفق شدند از 30 مسابقه لیگ برتر، 42 امتیاز به دست آورند و بالاتر از ملوان 41 امتیازی، با قرار گیری در رتبه پنجم جدول، لیگ بیست و سوم را به پایان برسانند. 20 امتیاز از 42 امتیاز آن‌ها، یا با برد‌های اقتصادی یا با کامبک در مقابل رقبا به دست آمده و همین، آن امتیازات را خاص می‌کند!

گاندوها در 3 بازی این فصل، با نتیجه یک بر صفر از پس حریفان‌شان برآمدند. در بازی مقابل تراکتور در هفته هشتم، مصاف با صنعت نفت آبادان در هفته چهاردهم و در رقابت با پیکان در هفته بیست و یکم، با اقتصادی‌ترین حالت ممکن، برنده بازی شدند و به سه امتیاز رسیدند تا 21 درصد امتیازات این فصل را اینگونه به حساب خود واریز کنند

ذوب آهنی‌ها هم چنین 3 بار در لیگ، موفق به ثبت کامبک شدند که دو تا از آن‌ها نیمه کاره ماند و فقط آنها را از باخت فراری داد. آن‌ها در هفته نهم مهمان آلومینیوم اراک بودند و در دقیقه 66 با یک گل از میزبان عقب افتادند اما مهرداد رضایی در دقیقه 90 مسابقه، اولین گل ذوب آهن را وارد دروازه حریف کرد تا آن‌ها دست خالی اراک را ترک نکنند و با یک امتیاز به اصفهان برگردند.

در مقابل استقلال و در هفته یازدهم نیز توانستند از باخت فرار کنند. در آن بازی ابتدا با گل دقیقه 62 آرمین سهرابیان، یک بر صفر بازنده بازی بودند اما در ادامه و با گل به خودی مهدی مهدی پور در دقیقه 77 به بازی برگشتند و با یک امتیاز از بازی با استقلال خارج شدند.

در هفته سی‌ام اما، بازگشت‌شان نیمه تمام نماند و در مقابل گل گهر با این که با گل دقیقه 22 اریک بایناما، از حریف عقب افتادند اما در ادامه بازی و در دقیقه 52 با گل محمد جواد محمدی بازی مساوی شد و محمد حسین اسلامی نیز در دقیقه 72 گل دوم ذوب آهن را وارد دروازه اخباری کرد تا اصفهانی‌ها کامبک بزنند و به سه امتیاز دست پیدا کنند.

فرشته‌های نجات در دقیقه 92 از راه رسیدند 

ربیعی و شاگردانش همچنین دو بار تا مرز کسب تساوی هم پیش رفتند آن هم در شرایطی که زننده گل اول بازی بودند اما، در دقیقه 90 شانس به آن‌ها رو کرد و به پیروزی رسیدند. آن‌ها در هفته پنجم به مصاف استقلال خوزستان در اهواز رفتند و ابتدا با گل دقیقه 18 محمد جواد محمدی، از میزبان پیش افتادند اما تنها سه دقیقه بعد، محمد طیبی بازی را به تساوی کشاند. این بازی می‌رفت تا با همین نتیجه به پایان برسد که محمد قریشی در دقیقه 92 روی پاس نادر محمدی، دروازه گروسیان را باز کرد تا بازی با نتیجه دو بر یک به سود ذوب آهن به پایان برسد و آن‌ها با سه امتیاز اهواز را ترک کنند

دومین برد دقایق آخری گاندوها نیز در هفته دهم و در مقابل نساجی رقم خورد. آن‌ها باز هم به خانه حریف رفتند و گل اول را در دقیقه 7 زدند اما در دقیقه 19، میزبان بازی را به تساوی کشاند. این بار فردین یوسفی، فرشته نجات محمد ربیعی شد و در دقیقه 92 و روی پاس امید لطیفی، دروازه قائم شهری‌ها را باز کرد تا باز هم ذوب آهن در دقیقه 92 برنده بازی شود و با سه امتیاز به شهر خود بازگردد.

در جدول کلی اما، اگر از شمس آذر قزوین در ابتدای مسابقات، 3 امتیاز به دلایل انضباطی کم نمی‌شد ذوب آهن حالا به جای رتبه پنجم، در رتبه ششم به کار خود در لیگ برتر پایان می‌داد چون آن‌ها با این تیم هم‌امتیاز هستند اما در بازی‌های رودررو، یک گل بیشتر از قزوینی‌ها دریافت کرده‌اند و همین باعث می‌شد تا یک رتبه پایین‌تر بروند. البته که تغییر خاصی در وضعیت آن‌ها ایجاد نمی‌شد چون نه در منطقه سقوط حضور داشتند و نه از شانس‌های کسب سهیمه آسیایی بودند. 

7899