اعتراض هندی ها به ناظر ایرانی AFC به خاطر گل جنجالی قطر

اعتراض هندی ها به ناظر ایرانی AFC به خاطر گل جنجالی قطر

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال هند بابت گل جنجالی قطر به این تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شکایت کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال هند شب گذشته (سه‌شنبه) در آخرین بازی خود در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا در حالی با نتیجه 2 بر یک مغلوب میزبانش قطر شد که در دقیقه 73 قطری‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. در آن دقیقه درواز‌ه‌بان هند به شکلی ناقص توپ را دفع کرد و در حالی که به طور کامل از خط عرضی زمین خارج شده بود، الهاشمی الحسین آن را به یوسف ایمن پاس داد و او با یک بغل پای ساده گل اول و تساوی قطر را به ثمر رساند. بازیکنان تیم ملی فوتبال هند پس از باز شدن دروازه‌شان به وو سونگ کیم داور کره‌ای بازی اعتراض شدیدی کردند، اما او گل را صحیح اعلام کرد و در نهایت هم قطر به برتری 2 بر یک دست یافت.

فدراسیون فوتبال هند پس از این بازی رسماً شکایتی را به حامد مؤمنی ناظر ایرانی این بازی تقدیم کرده و خواستار بررسی دقیق این گل بحث‌برانگیز شد که قطر در جریان بازی شب گذشته دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در دوحه به ثمر رساند. ایگور استیماچ سرمربی تیم ملی فوتبال هند هم پس از این بازی در خصوص گل جنجالی قطری‌ها گفته بود که چنین چیزی نباید در فوتبال امروز اتفاق بیفتد.

به گفته منبعی در فدارسیون فوتبال هند، این فدراسیون از بررسی گسترده گلی که توسط داور کره جنوبی تأیید شد، حمایت می‌کند، این در حالی است که شواهد واضحی مبنی بر خروج کامل توپ از زمین وجود دارد. این عضو فدراسیون فوتبال هند که نامش فاش نشده است، در این خصوص گفت: «ما به ناظر بازی شکایت کرده‌ایم و دنبال بررسی کامل این موضوع هستیم».

2636