سرقت بزرگ؛ قلب هند شکست، سرمربی سابق سپاهان تاریخ‌سازی نکرد! (ویدیو)

سرقت بزرگ؛ قلب هند شکست، سرمربی سابق سپاهان تاریخ‌سازی نکرد! (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی - جنجالی ترین دیدار هفته پایانی گروههای مختلف مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا در بازی دیروز قطر و هند رقم خورد.

به گزارش فوتبالی، جایی که هندی‌ها برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و تاریخ‌سازی فقط به برد در دوحه نیاز داشتند و تا آستانه این مهم پیش رفتند اما با تصمیمی جنجالی مواجه شده و در نهایت همه چیز را باختند.

در حالی که شاگردان ایگور استیماچ با گل دقیقه ۳۷ لالیانزوالا چهانگته از حریف خود پیش افتاده بودند و قهرمان آسیا باخت ناباورانه‌ای را مقابل هندوستان تجربه می‌کرد، یک گل اشتباه و مردود همه چیز را به تساوی کشاند.

دقیقه ۷۳ بود که دروازه‌بان هند شوت بازیکن قطری را مهار کرد و در حالی که این سنگربان توپ را به نوعی گم کرده و توپ از پشت وی از زمین مسابقه خارج شده بود، حسین علی بازیکن قطری با زرنگی این توپ را برگشت داده و به هم تیمی خود پاس داد تا یوسف آیمن با ضربه‌ای ساده تور دروازه هند را به لرزه درآورده و بازی را به تساوی بکشاند.

گل جنجالی قطر به هند

گلی که با بازبینی دوربین‌ها کاملاً مشخص است که باید مردود اعلام می‌شد ولی با اشتباه بزرگ داور و کمک داور این اتفاق نیفتاد و خبری از var هم نبود تا هندی‌ها در دقیقه ۸۵ گل دوم را هم دریافت کرده و به میزبان خود ببازند تا نتوانند با حضور در رتبه دوم جدول گروه خود برای اولین بار راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شوند.

این نتیجه در شرایطی است که کویت در بازی همزمان با یک گل مقابل افغانستان پیروز شد تا این تیم با ایستادن در رتبه دوم جدول همراه قطر راهی مرحله بعدی شود ولی اگر هند می‌توانست پیروزی بزرگ خود در دوحه را حفظ کند، این شاگردان ایگور استیماچ سرمربی سابق سپاهان بودند که در فوتبال خود تاریخ‌سازی می‌کردند.

همین گل باعث شده تا رسانه های هندی حمله تندی به کیم وو سونگ داور کره‌ای داشته باشند. رسانه Hindustan Times برای این بازی از تیتر “داوری رقت‌انگیز، سرقت” استفاده کرده است. این رسانه از شادی گل قطری‌ها هم انتقاد کرده و از لفظ “وحشیانه” برای آن استفاده کرده است. رسانه هندی همچنین عدم استفاده از VAR را ظلم به هند دانسته است.

رسانه India Today هم به این گل جنجالی واکنش تندی داشته و از تیتر “تقلب آشکار” استفاده کرده و نوشته هواداران داور مسابقه را در شبکه‌های اجتماعی به باد انتقاد گرفته‌اند چرا که وی شانس یک موفقیت بزرگ برای هندی‌ها را بعد دوران سونیل چتری کاپیتان افسانه‌ای این تیم را گرفته است. 

دیلی میل هم گل قطر را با استفاده از توئیت یک کاربر هندی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) با تیتر “گل ارواح” کار کرده است.

اما واکنش کاربران و علاقه مندان فوتبال به این گل هم جالب توجه است. واکنشهایی تند که خوشحالی گل قطری‌ها پس از این گل را به باد انتقاد گرفته‌اند چرا که حداقل خود بازیکن قطری می‌دانسته گل مردودی زده و این حجم از خوشحالی تیم قهرمان آسیا عجیب بوده است.

کاربری در این زمینه چنین نوشته است:" بدترین بخش این است که بازیکنان شماره ۵ و ۶ قطر به وضوح می‌دانستند که توپ به بیرون رفته است و همچنان به جشن گل ادامه دادند."

کاربر دیگری هم نوشته: " تقلب نه تنها توسط داور که توسط بازیکنان هم انجام می‌شود. ورزش دیگر مثل سابق نیست و تماشای آن همانند دهه قبل لذت بخش نیست."

این هم یک کامنت عجیب دیگر: " حتی مدرسه من هم داور بهتری از مسابقات بین المللی فیفا دارد!"

1997