فاصله رونالدو با دایی بیشتر شد؛ رقیب جدید از راه رسید

فاصله رونالدو با دایی بیشتر شد؛ رقیب جدید از راه رسید

پایگاه خبری فوتبالی- رونالدو جایگاهش در صدر جدول برترین گلزنان دنیا را تثبیت کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و ایرلند در دیداری تدارکاتی پیش از آغاز مسابقات یورو ۲۰۲۴، سه شنبه ۲۲ خرداد در ورزشگاه «مونیکیپتال د آویرو» پرتغال رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود میزبان به پایان رسید.

«ژائو فیلیکس» یک و کریستیانو رونالدو دو بار برای پرتغال در این بازی گلزنی کردند. رونالدو فوق ستاره دنیای فوتبال با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند تعداد گل‌های خود در دوران حرفه‌ای را به عدد ۸۹۵ رساند. همچنین این فوق ستاره، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۳۰ افزایش داد در حالی که علی دایی اسطوره فوتبال ایران ۱۰۹ گل ملی برای تیم ملی به ثمر رسانده بود.

نکته دیگر از فوق ستاره پرتغالی این است که «پله» اسطوره فوتبال جهان و برزیل در کل دوران بازی خود با پیراهن کشورش، ۷۷ گل زده بود اما کریستیانو رونالدو از ۳۰ سالگی به بعد تاکنون ۷۸ بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است.

لیونل مسی ستاره فوتبال آرژانتین نیز با زدن ۱۰۶ گل در تعقیب علی دایی است و به نظر می رسد این فوتبالیست ماندگار آرژانتینی هم تا زمان خداحافظی از تیم ملی از رکورد مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران عبور کند.

2636