تصمیم عجیب دیدیه دشان برای خط دفاعی فرانسه

تصمیم عجیب دیدیه دشان برای خط دفاعی فرانسه

پایگاه خبری فوتبالی- تصمیم عجیب دیدیه دشان در استفاده نکردن از ویلیام سالیبا، حواشی اردوی خروس‌ها را افزایش داد.

به گزارش فوتبالی، ویلیام سالیبا، در لیگ جزیره، از ارکان اصلی آرسنال در فصلی که گذشت بود. اما زمانی که او پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کند، جایگاه ثابتی برای او تضمین شده نیست و دیدیه دشان، او را گزینه اول خود نمی‌بیند. دشان قبلا اذعان کرده بود:«سالیبا، کارهایی در بازی انجام می‌دهد که هرگز نمی‌پسندم.» 

طبق گزارش نشریه له‌پاریزین، سرنوشت ویلیام سالیبا در یورو ۲۰۲۴ متفاوت نخواهد بود و یقینا دیدیه دشان، در زوج دفاعی‌ خود سالیبا را جای نخواهد داد. احتمال می‌رود دشان یک بار دیگر از دایو اوپامکانو، مدافع وسط بایرن مونیخ و ابراهیما کوناته، مدافع وسط لیورپول در قلب خط دفاعی خروس‌ها بهره گیرد.

سالیبا شانس بازی در کنار اوپامکانو را در بازی دوستانه‌ای برابر کانادا امتحان کرد. او ۹۰ دقیقه در بازی حضور داشت و بازی را با کلین‌شیت به اتمام رساندند. اما تلاش او برای منصرف کردن دشان کافی نبود و دشان، در انتخاب خود مصمم است. این تصمیم عجیب دشان درصورتی است که انتقادها علیه اوپامکانو بالا گرفته است، و در عوض ویلیام سالیبا، در آرسنال بی‌نظیر بوده است و حتی خود را میان یکی از ۳ مدافع وسط دنیا می‌دانست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سالیبا دیدار اول در روز دوشنبه مقابل اتریش را از دست می‌دهد و منتظر شانس خود باقی خواهد ماند. فرانسه در گروه D رقابت‌های یورو، با اتریش، هلند و لهستان هم‌گروه است و تلاش می‌کند سومین عنوان قهرمانی خود در یورو را کسب کند.

1428