هادی: حسن یزدانی برند کشتی ما در دنیا است

هادی: حسن یزدانی برند کشتی ما در دنیا است

پایگاه خبری فوتبالی- دارنده مدال برنز سنگین‌وزن کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۱۸ تاکید کرد: هر چند از عدم سهمیه سبک وزن ناراحتیم اما هر ۵ کشتی‌گیر اعزامی به پاریس، شانس مدالند و به همه آنها خوشبین هستند.

به گزارش فوتبالی، پرویز هادی درباره قهرمانی مرتضی جان‌محمدی کشتی‌گیر آذربایجان شرقی که مدتی نیز زیر نظر او تمرین کرده بود، در رقابت‌های جام تختی زنجان اظهار داشت: جان‌محمدی پسر خوبی است، مدتی هم پیش ما تمرین کرد، گاهی هم می‌آید. فرصتی بود تمرینش را می‌دیدم. یک مدت هم در اردوی تیم ملی بود، خداراشکر دیدم که بهتر شد و رو به رشد است. امیدوارم نتیجه زحماتی که خودش و خانواده‌اش کشیده، را ببرد. پدرش همیشه همراهش هست. مطمئنم وقتی زحمت بکشید، نتیجه‌اش را می‌بینید.

وی درباره اینکه اولین کشتی‌گیری از این منطقه است که در این سالها کشتی‌های خیز نبوده و کشتی‌گیران با مشکل حریف تمرینی خطرناکند، کار مفیدی است، گفت: این را باید بگویم که منطقه ما پتانسیل بالاترین را دارد ولی در سالهای گذشته رو به افول بوده و زیاد بوده است. به آن توجهی نشده است و همین امر باعث افت شده است. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که دوباره کشتی رونق گرفته و چرخش در آذربایجان شرقی بچرخد. شخصا خودم هر کاری از دستم بربیاید در راه اعتلای کشتی انجام خواهم داد. پارسال هم آکادمی تخصصی کشتی را با همکاری شهرداری راه‌اندازی می‌کند که جزوه‌ترین و بهترین آکادمی‌های کشتی است. دستگاه های بدنسازی و تجهیزات خوبی هم داریم و کار استعدادیابی رایگان انجام می شود. حتی در طرح تابستانی، خودمان البسه ورزشی رایگان هم در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرند تا استعدادها شناسایی شده و ابتدا در بُعد سلامتی اجتماعی و سپس ورزش قهرمانی، استعدادیابی کنیم.

عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد که به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر، از شرکت در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان انصراف داد، درباره اینکه خودش هم در تمرین تبریز می‌دهد؟، عنوان کرد: خودم تمرین نمی‌دهم ولی دوستان هستند و من هم با باشگاه سر می‌زنم. . اگر جایی کاری از دستم بربیاید، دریغ نخواهم کرد.

پرویز هادی درباره حضور تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های المپیک در 5 وزنه کرد: اولا که خیلی متاسف شدیم که سهمیه‌مان کامل نشد. می‌توانستیم سهمیه سبک وزن را هم بگیریم، کار چندان مشکلی نبود، ولی این اتفاق نیفتاد، البته من در جریان تمرینات و اردوها نیستم، ولی از این بابت ناراحت شدم. از این طرف هم هر 5 وزنی که سهمیه‌اش را گرفتیم، شانس مدال دارند، اگر خود واقعی‌شان باشند حتما روی سکو خواهند رفت. هر چند در فاصله باقی مانده تا المپیک، دو موضوع خیلی مهم است، یک روند آماده سازی تیم و میزان آمادگی جسمی آنها و شرایط روحی شان برای حضور در بازی های المپیک. هر چند از وضعیت اردوها بی‌اطلاعم اما نسبت به این بچه‌ها می‌دانم، در حالی که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی پیگیر اخبار هستم. همه آنها استحقاق کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال را دارند و در سطح جهانی کشتی می‌گیرند. من فکر می‌کنم کشتی آزاد ما برای داشتن توانایی کسب دو سه نشان طلا را دارد، منتها به شرطی که کادرفنی خوب آنها را جمع‌آوری کند و برنامه‌های تمرینی مناسب طراحی شود و کار آنالیز را هم به خوبی اتفاق بیافتد.

نفر سوم سنگین وزن جهان در سال 2018 همچنین در خصوص حسن یزدانی عنوان کرد: حسن یزدانی به نوعی کشتی ما در دنیاست، با کسب 9 نشان المپیک و جهانی، اعجوبه هایی است که همه دوست دارند هم با آمادگی کامل در المپیک شرکت کرده و نتیجه را کسب کنند. برگزاری و مسابقات مجارستان محک خوبی برای او بود.

هادی همچنین در مقام نماینده سنگین‌وزن ایران در المپیک گفت: در چند سال گذشته زارع خودش را در سنگین‌وزن جهان تثبیت کرده و سال به سال هم تجربیاتش زیاد شده است. امیدوارم عملکردش در پاریس هم همان باشد که در مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود و نمی‌توانست آن طلا را در مسابقات جهانی تکرار کند.

این قهرمان سابق تیم ملی کشتی آزاد در خاتمه تاکید کرد: کشتی ورزش اول ماست و مردم هم عاشق و پیگیر آن هستند. ما هم هرکدام به نوعی به کشتی منتسب هستیم و مردم همیشه از ما در موردش می‌پرسند، مخصوصاً در مسابقات جهانی و مسابقات جهانی پیش می‌روند. همه ما دوست داریم که بهترین نتیجه را بگیریم و ما هم بین مردم سربلند باشیم. دعا می‌کنم که در پاریس همه بچه‌ها روی سکو رفته و مطمئنم که خدا هم کمک می‌کند.

2636