روند 20 بازی متوالی همراه با گلزنی پاره شد؛ ازبکستان پا جای پای آمریکا گذاشت!

روند 20 بازی متوالی همراه با گلزنی پاره شد؛ ازبکستان پا جای پای آمریکا گذاشت!

پایگاه خبری فوتبالی- تا پیش از تقابل با ازبکستان، آخرین باری که تیم ملی در گلزنی موفق نبود به دیدار با آمریکا در جام جهانی بازمی‌گشت!

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران دیشب در شرایطی به مصاف ازبکستان رفت که خیالش از صعود به دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 راحت شده بود و برای حفظ صدرنشینی گروه فقط نیاز به کسب یک امتیاز در برابر رقیب داشت. شاید به همین خاطر بود که تیم ملی در خانه خود و در حضور 15 هزار تماشاگر بازی زیاد دلچسبی را به نمایش نگذاشت و به خیلی به آتش و نزد تا حتما برنده از زمین مسابقه خارج شود. 

تیم ملی اگرچه توانست با کسب تساوی بدون گل در برابر ازبکستان به عنوان سرگروه به دور بعدی صعود کند و در سید اول قرعه‌کشی مرحله بعدی قرار بگیرد اما با این وجود چند آمار منفی را از خودش برجای گذاشت.

یکی از این رکوردها عدم گلزنی بود؛ تیم ملی آخرین بار در آذر ماه سال 1401 و در مصاف سرنوشت‌ساز خود با آمریکا در مرحله گروهی جام جهامی 2022 نتوانست مقابل رقیب خود گلزنی کند و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا به مانند همیشه در دور گروهی مسابقات جام جهانی از گردونه رقابت‌ها کنار برود. 

بعد از آن شکست تلخ یوزهای ایرانی در 20 متوالی موفق به بازکردن دروازه‌ رقبای خود شدند و نکته جالب این است که در این 20 مسابقه هدایت ایران برعهده امیر قلعه‌نویی بوده است. حالا بعد از گذشت 2 سال تیم ملی دوباره نتوانست در طول یک مسابقه مقابل رقیب خود گلزنی کند که این مساله از تبعات تساوی با ازبکستان بود. 

9098