تساوی در برابر ازبکستان؛ چهارمین بازی بدون گل ایرانِ با قلعه‌نویی!

تساوی در برابر ازبکستان؛ چهارمین بازی بدون گل ایرانِ با قلعه‌نویی!

پایگاه خبری فوتبالی- امیر قلعه‌نویی در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت تیم ملی برای اولین بار یک مسابقه را با نتیجه بدون گل به پایان رساند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی که در آخرین بازی خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 مقابل ازبکستان متوقف شد و بعد از گذشت 12 سال موفق به شکست دادن این تیم در تهران نشد یک آمار منفی دیگر را به جا گذاشت.

آخرین باری که تیم ملی ایران نتوانسته بود یک مسابقه را با گلزنی به پایان برساند به جام جهانی 2022 و مصاف سرنوشت‌ساز با آمریکا باز‌می‌گشت که آن مسابقه را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد. بعد از آن دیدار تلخ، تیم ملی در 20 بازی متوالی موفق به گلزنی شده بود و آمار بسیار خوبی را از بعد هجومی از خودش برجای گذاشته بود که تساوی بدون گل در برابر ازبکستان این مهم را تحت الشعاع خودش قرار داد. 

شاید جالب باشد که بدانید تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی 39 مرتبه به میدان رفته که تنها در چهار مسابقه موفق به گلزنی نشده است. شکست 4 بر صفر در برابر مکزیک در یک دیدار دوستانه، تساوی بدون گل در تقابل با عراق در مسابقات قهرمانی غرب آسیا 2007، تساوی بدون گل در برابر کره‌جنوبی در جام ملت‌های آسیا 2007 و تساوی صفر صفر در مصاف امشب مقابل ازبکستان.

قلعه‌نویی که با کسب 5 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین سرمربی رقابت‌های لیگ برتر به‌شمار می‌آید کار بسیار سختی را پیش روی خودش می‌بیند و باید تغییر نسل را در تیم ملی انجام دهد.

9098