تاج: تا زمانی که کاستی‌ها برطرف نشود، لیگ بعدی برگزار نخواهد شد

تاج: تا زمانی که کاستی‌ها برطرف نشود، لیگ بعدی برگزار نخواهد شد

پایگاه خبری فوتبالی - رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد، تا معایب و کاستی‌های ورزشگاه‌ها برطرف نشود، لیگ برتر فصل آینده برگزار نخواهد شد.

به گزارش فوتبالی ، مهدی تاج پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واقعیت این است که ما باید به تیم ملی‌مان رسیدگی بهتری کنیم. من دو شب پیش جلسه‌ای با کاپیتان‌های تیم ملی داشتم، مثلاً در پرواز مشکلاتی داشتند. بازیکنان تا چین را رفتند و بعد در فرودگاه مدتی ماندند و حدود 35 ساعت طول کشیده است. می‌گفتند این زمان برای ملی‌پوشان خیلی زیاد است. من هم توضیحات را دادم و گفتم ما اگر هم پول داشته باشیم رفتن به این کشور (هنگ‌کنگ) به سادگی نبود. ما اصلاً دو سه هواپیما بیشتر نداریم که بتوانند این مسیر را یکسره بروند، به خاطر همین یک مقدار کار سخت شد. من گفتم و آنها هم پذیرفتند و جلسه‌ای خوبی بود.
وی در ادامه افزود: در مرحله سوم (انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا) امیدوارم قرعه‌ای که کشیده می‌شود خوب باشد، اما هر قرعه‌ای باشد ما باید آماده صعود به جام جهانی باشیم. تیم‌ها سرمایه‌گذاری زیادی کردند و همین ازبکستان در آینده یکی از بهترین تیم‌های آسیا خواهد بود. ارزیابی من مثبت است. برخی مشکلات را باید حل و چند بازی تدارکاتی خوب هماهنگ کنیم که همه اینها در حال انجام است.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که وزیر ورزش اعلام کرده 110 میلیارد تومان برای ورود VAR در نظر گرفته شده است، گفت: من یک نامه‌ای به وزیر و به همه ارکان‌ها زده‌ام که لیگ آینده تا همه مولفه‌ها فراهم نشود برگزار نخواهد شد. شما هم باید به ما کمک کنید که در لیگ آینده مشکل نور و VIP حل شود. من روز گذشته به خرم‌آباد رفتم. خیلی خوب بود و نشاط مردم را دیدم، ولی واقعیت این است که ما نمی‌توانیم در آن ورزشگاه لیگ برتر را برگزار کنیم. بلیت الکترونیک و 38 مورد دیگر هم وجود دارد. از فردا ستادی در فدراسیون به نام ستاد تأمین و تجهیز ورزشگاه‌ها تشکیل می‌شود. ما بنا نیست (ورزشگاه‌ها را) تجهیز کنیم، ولی باید به باشگاه‌ها تذکر بدهیم. خوشبختانه AFC هم با ما همکاری می‌کند و یک گروهی را می‌فرستد که به بازدید از ورزشگاه‌ها می‌روند و باید طبق نظر آنها ورزشگاه‌ها تجهیز شوند. آن دسته از ورزشگاه‌هایی که آماده هستند، در آنها بازی برگزار می‌کنیم و هر ورزشگاهی که آماده نباشد، نمی‌توانیم بازی را در آن برگزار کنیم.

تاج در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت آماده نبودن ورزشگاه‌ها بازی در شهرهای دیگر برگزار می‌شود، تصریح کرد: حتماً! ضمن اینکه اصلاً ممکن است لیگ عقب بیفتد. VAR هم یکی از این مؤلفه‌هاست. ما باید کارهای زیادی در ورزشگاه‌ها انجام دهیم. باشگاه‌ها باید هر فردی را روی صندلی خودش بنشانند؛ مثل همه جای دنیا. شما امروز نحوه ورود افراد و نماینده مجلس به ورزشگاه را دیدید. در حالی که در آینده طبق قانون، ناظر بازی فرمانده میدان است و هر تصمیمی بگیرد باید آن اجرا شود. باشگاه باید تصمیم بگیرد میهمانش کجا بنشیند. الان چرخه ما معیوب است و در حال اصلاح هستیم. در لیگ آینده باید اصلاح شود.

وی راجع به نامه‌ای که به دادگستری کرمان برای گرفتن اطلاعات درباره فساد باشگاه مس رفسنجان ارسال کرده است و همچنین صحبت‌های علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی در تلویزیون تأکید کرد: ما امروز جلسه‌ای با آقای خضریان در کمپ تیم ملی داشتیم و معاون صداوسیما هم بود. آنچه مسلم و صحیح است، این است که این پرونده (فساد در باشگاه مس رفسنجان) مدتی قبل در کمیته اخلاق مطرح شد. برخی از ابعاد آن در صلاحیت رسیدگی کمیته اخلاق فدراسیون نبود و باید به محاکم قضایی می‌رفت. الان هم رفته و تعداد متهمان هفت نفر است؛ بیش از هفت نفر هم نیست. من دیدم که بعضی‌ها مثلاً می‌گویند 9 یا 15 نفر! حالا هر کسی با هر کسی مسئله دارد اسمش را وسط می‌آورد. برای این هفت نفر کیفرخواست صادر شده و بهترین کسی که می‌تواند در مورد این پرونده صحبت کند دادستان و رئیس دادگستری کرمان است، چون قضایی صحبت می‌کنند. به نظرم فساد در فوتبال بخش‌های دیگری هم دارد که باید کمیته اخلاق پیگیری کند که در حال پیگیری هم هستند.

«ظاهراً به تازگی افراد دیگری مانند دلال‌ها نیز به کمیته اخلاق احضار شدند.»، رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به طرح این موضوع تصریح کرد: بهتر است ما همان کاری را کنیم که مراجع حقوقی می‌گویند و از اسم بردن بپرهیزم. به هر حال کمیته اخلاق با هماهنگی نهادهای نظارتی در حال رسیدگی به تعدادی از این پرونده‌هاست. حالا اگر مفاسد اینها به شکلی باشد که باید به دادسرا بروند، به آنجا ارجاع می‌شود، ولی اگر بناست که ما رسیدگی کنیم این کار را انجام می‌دهیم. آن چیزی که مسلم است، بدون شعار فدراسیون فوتبال به صورت جدی، جدی، جدی پای مبارزه با فساد ایستاده است.

تاج در واکنش به این موضوع که کمیته داوران و سازمان لیگ به‌عنوان دو نهاد زیرمجموعه او در فدراسیون فوتبال درگیر فساد شده‌اند و انتظار می‌رفت رئیس فدراسیون زودتر با این متخلفان برخورد کند، توضیح داد: این موضوع برای سال 1400 است؛ در این سال اصلاً من در فدراسیون نبودم. شما می‌دانید این اخلاق من نیست که بگویم مثلاً من نبودم و فلانی بود. شما می‌دانید من سال 1400 و زمانی که این اتفاقات افتاده در فدراسیون نبودم، اما الان بله! مسئول پیگیری هستم. الان مسئولم و تا انتها هم پیگیری می‌کنم؛ منتهی با راهش، با درایت و تدبیر. آن چیزی که مسلم است این است که اگر مس رفسنجان ردپایی داشته و نتیجه‌ای تغییر کرده باشد، قطعاً با این تیم برخورد خواهد شد. براساس کدهای فیفا وظیفه ماست و قطعاً این کار را خواهیم کرد.

1470