بدشانسی مقابل چشمان مورایس؛ شوت‌های نورافکن باید گل می‌شد

بدشانسی مقابل چشمان مورایس؛ شوت‌های نورافکن باید گل می‌شد

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک چپ پای سپاهان در بازی با ازبکستان دو بار با شوت‌های راه دور دروازه حریف را به شدت تهدید کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران ساعتی پیش در آخرین بازی‌اش در مرحله اول گروهی انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل مقابل ازیکستان متوقف شد. صعود هر دو تیم از این گروه به مرحله دوم قطعی شده بود اما با تساوی امشب صدرنشینی ایران هم قطعی شد.

به دلیل این که صعود دو تیم از قبل قطعی بود، مسابقه اهمیت زیادی نداشت و به همین دلیل نه ایران و نه ازبکستان چندان به آب و آتش نمی‌زدند. در نتیجه مسابقه موقعیت‌های گل زیادی نداشت و به عقیده خیلی از کارشناسان و فوتبالدوستان ایرانی مسابقه سرد و کسل کننده‌ای بود.

جدی‌ترین موقعیت ایران در این مسابقه فرصتی بود که مهدی طارمی از دست داد. مهدی ترابی از چپ نفوذ کرد و با یک پاس عرض طارمی را در داخل محوطه جریمه در موقعیت گلزنی قرار داد. اما ضربه پای راست این مهاجم با بدشانسی به تیرک عمودی خورد و به بیرون رفت.

به جز این موقعیت، شاگردان امیر قلعه‌نویی دو بار دیگر هم به گل نزدیک شدند. هر دو موقعیت هم روی شوت‌های خوبِ امید نورافکن به دست آمد. اولی در نیمه اول بود که شوت پای چپ او به زاویه مخالف زده شد و با اختلاف کم از کنار تیرک عمودی بیرون رفت.

دومی هم در نیمه دوم بود که به نظر می‌رسید بهتر از شوت نیمه اولِ نورافکن بود. امید در حالی که محمد مورایس سرمربی سپاهان در ورزشگاه حضور داشت با پای چپ از یک زاویه مناسب‌تر شوتی زد که در مقابل دروازه به زمین خورد و یک لحظه بوی گل را در ورزشگاه پراکنده کرد. اما در کمال بدشانسی این شوت با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد. این ضربه اگر در چهارچوب بود تبدیل به گل می‌شد.

در نهایت نورافکن پس از انجام یک بازی نسبتا قابل قبول در دقیقه 74 از زمین خارج شد و جایش را به محمد قربانی داد.

1359