5 پیروزی 5 گله برای ژاپن در چندماه اخیر/ سامورایی‌ها به تنظیمات کارخانه برگشتند!

5 پیروزی 5 گله برای ژاپن در چندماه اخیر/ سامورایی‌ها به تنظیمات کارخانه برگشتند!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ژاپن بازی‌های مقدماتی جام جهانی را با 5 گل آغاز کرد و با 5 گل هم به پایان رساند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ژاپن این روزها یکی از بهترین نسل‌های تاریخ خود را در اختیار دارد. حضور لژیونرهای مشهور و باتجربه که در باشگاه‌های مطرح اروپایی توپ می‌زنند، باعث ایجاد تیمی منضبط و قدرتمند شده که برای هر تیمی کابوسی بزرگ به شمار می‌رود و می‌تواند حتی بهترین تیم‌ها را با مشکل مواجه کند.

از همان ابتدا مشخص بود که بازی‌های مقدماتی جام جهانی چندان برای سامورایی‌ها دردسرساز نخواهد بود. ژاپن با تیم‌های سوریه، کره شمالی و میانمار در گروه B قرار گرفته بود و احتمال می‌رفت که با صدرنشینی به کار خود پایان دهد، اما شاید کمتر کسی انتظار داشت بیش از نیمی‌ از بازی‌های این تیم با نتیجه 5-0 به پایان برسد!

ژاپنی‌ها هفته اول مقدماتی جام جهانی را مقتدرانه آغاز کردند و با نتیجه 5-0 از سد میانمار گذشتند. در هفته دوم، بار دیگر این نتیجه فوق‌العاده تکرار شد و این بار نوبت سوریه بود که قربانی 5 گله ژاپنی‌ها باشد.

در هفته پنجم، ژاپن بار دیگر میانمار را 5 گله کرد تا در بازی برگشت هم اقتدار خود را به رخ بکشد و درنهایت، بازی هفته آخر مقابل سوریه هم با نتیجه آشنای 5 بر صفر به پایان رسید تا سوری‌ها هم به سرنوشت میانمار دچار شوند!

اما جالب است بدانید در بحبوحه بازی‌های مقدماتی، یک دیدار دوستانه نیز بین ژاپن و تایلند برگزار شد که حدس می‌زنید با چه نتیجه‌ای خاتمه یافت؟ بله! باز هم 5 بر صفر! بدین ترتیب ژاپن توانسته در 5 بازی اخیر خود در چند ماه گذشته، یک رکورد ویژه و استثنایی به ثبت برساند و برای رقبای خود در جام جهانی شاخ و شانه بکشد.

حضور ستاره‌هایی همچون واتارو اندو (هافبک لیورپولتاکهیرو تومیاسو (مدافع آرسنالآیاسه یوئدا (مهاجم فاینورد) و تاکومی مینامینو (مهاجم سابق لیورپول و فعلی موناکو) نوید آینده‌ای درخشان را برای تیم ملی ژاپن می‌دهد و مردم این کشور بیش از هر وقت دیگری به صعود از گروه خود در جام جهانی 2026 امیدوار هستند.

7474