خوش‌شانس مثل برانکو؛ چین در آخرین لحظه نجات پیدا کرد!

خوش‌شانس مثل برانکو؛ چین در آخرین لحظه نجات پیدا کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- تکلیف یکی از حساس‌ترین گروه‌های آسیا در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 با صعود میلی‌متری چین روشن شد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات گروه C مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 امروز با برگزاری دو دیدار به پایان رسید. در مسابقات امروز که البته به صورت همزمان برگزار نشد ابتدا کره جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول مقابل چین قرار گرفت و سپس تایلند با سنگاپور روبرو شد.

در این گروه صعود کره از قبل قطعی شده بود. چین با 8 امتیاز و تایلند با 5 امتیاز برای صعود به عنوان تیم دوم می‌جنگیدند. تفاضل چین 1+ بود و تفاضل تایلند 1- و در بازی‌های رودررو چین با یک برد و یک تساوی عمکلرد بهتری داشت. اگر چین با یک گل به کره می‌باخت و مثلا تایلند با 3 تفاضل سنگاپور را شکست می‌‌داد چین با هدایت برانکو ایوانکوویچ حذف می‌شد!

در سئول نیمه اول بازی تیم‌‌های کره جنوبی و چین با تساوی بدون گل تمام شد. اما در اوایل نیمه دوم «لی کانگ این» توانست میزبان را پیش بیندازد. این نتیجه برای چین بسیار خطرناک بود چون احتمال داشت تایلند بتواند نتیجه‌ای را که لازم دارد در بازی با سنگاپور بگیرد. اما تلاش‌های شاگردان برانکو به جایی نرسید و بازی با همان یک گل تمام شد.

از اواخر بازیِ کره و چین، بازی تایلند و سنگاپور هم شروع شد. میزبان در نیمه اول به گل رسید تا امیدوار شود. همزمان چینی‌ها نگران شده بودند. اما در اوایل نیمه دوم سنگاپور گل خورده را جبران کرد تا خیال شاگردان کمی راحت شود. در اتفاقی عجیب تایلند موفق شد در دقایق 79 و 86 دو گل بزند.

با این نتیجه یک اتفاق کم‌نظیر در جدول این گروه افتاد. تیم‌های چین و تایلند در همه آیتم‌های جدول با هم برابر شدند. هر دو تیم از 6 بازی دو برد، دو تساوی، دو شکست، 9 گل زده و 9 گل خورده داشتند. اینجا بود که بازی رودررو اهمیت بیشتری پیدا کرد. چین در بازی رودررو وضعیت بهتری داشت و تایلندی‌ها با علم به این موضع سعی کردند گل چهارم را هم بزنند. اما حملات سنگین این تیم روی دروازه سنگاپور به جایی نرسید و بالاخره در دقیقه 9+90 سوت پایان بازی زده شد و تایلندی‌های بهت‌زده روی زمین افتادند. چرا که حذف شده بودند.

به این ترتیب چین به شکلی ناباورانه و معجزه‌آسا از حذف در مرحله اول نجات پیدا کرد و به مرحله بعدی رسید. برانکو بسیار خوش‌شانس بود که تایلند نتوانست گل چهارم را بزند. اتفاقا تایلند در وقت‌های تلف شده یک فرصت بسیار ایده‌آل را هم از داد که باعث شد نفس تایلندی‌ها و چینی‌ها برای لحظاتی بند بیاید. اما به هر شکلی که بود تایلند نتوانست گل چهارم را بزند و این چین بود که در لحظه آخر از سقوط نجات پیدا کرد.

1359