مقدماتی جام جهانی| سامورایی‌ها با 5 گل سوریه را در هم کوبیدند

مقدماتی جام جهانی| سامورایی‌ها با 5 گل سوریه را در هم کوبیدند

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال ژاپن با برد مقتدرانه برابر سوریه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ صعود کرد.

به گزارش فوتبالی، دور پایانی مسابقات مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا امروز (سه‌شنبه) به پایان خواهد رسید و ۱۸ تیم‌ صعود کننده به دور بعد مشخص خواهد شد. در نخستین بازی امروز، تیم ملی فوتبال ژاپن در گروه دوم مسابقات به مصاف تیم ملی سوریه رفت و با پنج گل این تیم را در هم کوبید.

تیم ملی ژاپن در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم های سوریه، کره‌شمالی و مینمار هم‌گروه و پنج دیدار گذشته خود را با برد پشت سر گذاشته است.

تیم‌های سوریه با ۷ و کره‌شمالی با ۶ امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

سامورایی‌های که با ۱۵ امتیاز و خیال آسوده گام به این بازی گذاشته بودند نیمه نخست را طوفانی آغاز و در کمتر از ۲۵ دقیقه سه گل را وارد دروازه سوریه کردند. نخستین گل ژاپنی‌ها توسط آیاسه یوئدا وروی ژاس گل کیتو ناکامورا در دقیقه ۱۳ به ثمر رسید. ریتسو دوآن پاس نیز در دقیقه ۱۹ گل دوم مسابقه را به ثمر رساند.

بازی تهاجمی ژاپنی‌ها بعد از گل ریتسو دوآن ادامه پیدا کرد و ۲ دقیقه بعد نیز کروما بازیکن تیم سوریه در دقیقه ۲۱ دروازه خودی را به اشتباه باز کرد. نیمه نخست این بازی با نتیجه سه بر صفر به سود میزبان به پایان رسید اما این پایان ماجراجویی سامورایی‌ها نبود.

تیم میزبان در نیمه دوم نیز مسابقه را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ۷۳ به گل چهارم رسید. این گل توسط یوکی سوما از روی نقطه پنالتی وارد دروازه سوریه شد.

تیر خلاص این بازی را تاکومی مینامینو در دقیقه ۸۵ بر پیکره تیم فوتبال سوریه شلیک کرد تا شانس کره شمالی بیش از نماینده غرب آسیا برای صعود باشد.

کره‌شمالی عصر امروز به مصاف تیم میانمار خواهد رفت و در صورت برد می‌تواند در جمع ۱۸ تیم برتر آسیا قرار گیرد.

7474