اعتراض رسمی دولت چین به رئال مادرید!

اعتراض رسمی دولت چین به رئال مادرید!

پایگاه خبری فوتبالی - سفارت چین در کشور اسپانیا رسما علیه باشگاه رئال مادرید اعتراض کرد!

به گزارش فوتبالی، پیش از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا میان رئال مادرید و دورتموند، یک هوادار چینی برای ساختن محتوا در صفحه خود در شبکه اجتماعی چینی ویبو (که  در چین جایگزین توییتر شده چرا که این شبکه اجتماعی در چین، فیلتر است) با یکی از هواداران اسپانیایی مصاحبه کرد. این هوادار وقتی که فهمید مصاحبه کننده چینی است، شعاری با فحش های بسیار علیه چینی ها را علیه او داد. اینفلوئنسر چینی نیز این توهین ها را در صفحه خود در شبکه اجتماعی ویبو بازنشر کرد که این کلیپ حدود شصت میلیون بار دیده شد.

صفحه سفارت اسپانیا در چین،  در بیانیه ای به خاطر توهین های این هوادار به رئال مادرید اعتراض کرد و البته تایید کرد که باشگاه رئال مادرید به آنها اعلام کرده است که توهین های این هوادار، نمادی از کل هواداران رئال نیست و ارزشهای رئالی ها در سراسر دنیا با این هوادار در تضاد است و رئال مادرید برای هواداران خود در چین، ارزش و احترام زیادی قائل است.

انتشار این کلیپ با خشم مردم چین همراه شده است و بیش از ده هزار کامنت در مورد آن ثبت شده است که اکثر این هواداران نوشته اند:" پیش از آن که هوادار رئال مادرید باشیم، چینی هستیم." 

4125