بحران در تیم قهرمان؛ کسی تمدید نمی‌کند

بحران در تیم قهرمان؛ کسی تمدید نمی‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- عدم رضایت بازیکنان پرسپولیس از سقف قرارداد این باشگاه باعث شده تمایلی به تمدید قراردادهایشان نشان ندهند.

به گزارش فوتبالی، تیم قهرمان لیگ برتر شرایط خوبی در تعطیلات تابستانی ندارد. 

احتمال بالای جدایی اوسمار ویرا، این شیرینی را تا حدودی کمرنگ کرده و حالا یک لیست بلندبالا از بازیکنانی که قرارداد دارند و تمدید نکرده‌اند هم بر خوشحالی آنها سایه انداخته است. این در حالی است که درویش از چندین هفته مانده به پایان لیگ وعده تمدید با بازیکنان و اوسمار را داده بود اما هیچ‌کدام از آنها اتفاق نیفتاد.

بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده با باشگاه برای تمدید قرارداد به توافق نرسیدند و حتی شایعاتی مبنی بر جدایی چند ستاره پرسپولیس هم به گوش می‌رسد اما مشکل بازیکنان پرسپولیس و ستاره‌های مطرح این تیم برای تمدید قرارداد چیست؟

ماجرا از این قرار است که باشگاه پرسپولیس بر اساس سقف بودجه‌ای که فدراسیون اعلام کرده، نمی‌تواند بیشتر از رقم تعیین‌شده هزینه کند. از همین رو مدیران این باشگاه برای قرارداد بازیکنانشان سقف مشخص کردند و به بازیکنان هم اعلام کردند بیشتر از سقف تعیین‌شده نمی‌توانند به کسی پول بدهند. 

بر اساس اخبار غیررسمی، باشگاه پرسپولیس اعلام کرده سقف قرارداد بازیکنان ملی‌پوش و بازیکنانی که در حد تیم ملی هستند، بین ۲۲ تا ۲۵ میلیارد خواهد بود و به هیچکس بیشتر از مبلغ مشخص‌شده پرداخت نخواهند کرد. این در حالی است که بازیکنانی که حالا با گرفتن یک جام، انتظار ارزشمندتر شدن خود در فصل نقل وانتقالات را دارند برای ماندن شاید مجبور به کم‌کردن قرارداد و یا در همان حد نگه‌داشتن آن شوند و همین مساله برای آنها خوشایند نیست.

 این مساله حتی در مورد بازیکنان جوانتر و غیراصلی هم می‌تواند مساله‌ساز شود چه برسد به بازیکنان ستاره و مهم‌تر تیم که ماندن آنها اولویت بیشتری برای هواداران و تیم دارد.

همچنین مطالبات بازیکنان پرسپولیس از این باشگاه هم دیگر عاملی است که باعث شده تا این لحظه هیچ بازیکنی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس به توافق نرسد. بازیکنان پرسپولیس آپشن‌های قهرمانی لیگ برتر در دو فصل اخیر و به همراه آپشن قهرمانی جام حذفی در سال گذشته را به همراه ۳۰ درصد مبلغ قراردادشان در این فصل طلب دارند که در مجموع رقم زیادی می‌شود. باشگاه پرسپولیس هم کار راحتی برای تسویه با بازیکنانش ندارد و مشخص نیست درویش و تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس چه تصمیمی در این خصوص خواهند گرفت.

در بین بازیکنانی که قراردادش با پرسپولیس به پایان رسیده، نام ستاره‌های سرشناسی مثل مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، وحید امیری، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر به چشم می‌خورد.

4326