تغییر وزن گرایی قطعی شد

تغییر وزن گرایی قطعی شد

پایگاه خبری فوتبالی- ناکامی برادران گرایی در مسیر رسیدن به پاریس چشم‌انداز آنان را برای ادامه حضور در کشتی تغییر داده است.

به گزارش فوتبالی، مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی برای برداران گرایی پایان خوشی نداشت و این ۲ قهرمان شیرازی با شکست برابر حریفان خود از رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس بازماندند. در مسابقات کشتی فرنگی جام وارگا یانوش مجارستان محمدعلی گرایی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های وزن ۷۷ کیلوگرم برابر سانان سلیمان‌اف از جمهوری آذربایجان شکست خورد و حذف شد.

حذف گرایی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات مجارستان و ناکامی محمدرضا مختاری در رسیدن به فینال رقابت‌های وزن ۷۷ کیلوگرم موجب شد تا امین کاویانی‌نژاد به عنوان نماینده ایران کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک انتخاب شود.

محمدرضا گرایی نیز در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها در وزن ۶۷ به مصاف ابولادزه از گرجستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک شکست خورد. ناکامی گرایی در رسیدن به فینال این وزن راه وی را برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ناهموار کرد تا جایی که مرد یخی کشتی جهان با ۲ شکست متوالی برابر سعید اسماعیلی در انتخابی تیم ملی عملا المپیک را از دست داد.

بنا بر چرخه انتخابی تیم ملی سعید اسماعیلی پدیده کشتی فرنگی به عنوان ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم ایران در المپیک به روی تشک خواهد رفت.

ناکامی محمدرضا گرایی در رسیدن به المپیک پاریس راهبرد وی را برای ادامه زندگی ورزشی تغییر داده است. بنا به گفته رحیم گیوی، مربی سازنده برادران گرایی، تغییر وزن دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو قطعی است. البته گیوی به این نکته که آیا گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم به کارش ادامه خواهد داد و یا به وزن المپیکی ۷۷ کیلوگرم می‌رود، اشاره‌ای نکرد.

محمدرضا گرایی در چند سال گذشته یکی از قهرمانان بی‌بدیل وزن ۶۷ کیلوگرم بود که در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و رقابت‌های رنکینگ‌دار بوداپست به خاطر کاهش وزن زیاد نتوانست عملکرد چشم‌گیری داشته باشد.

7474