آمار خارق‌العاده طارمی در مقدماتی جام جهانی؛ در 3 دیدار بهترین بازیکن زمین شد!

آمار خارق‌العاده طارمی در مقدماتی جام جهانی؛ در 3 دیدار بهترین بازیکن زمین شد!

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آمار خوبی را از خود به ثبت رسانده است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین و آخرین دیدار خود از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز سه شنبه ۲۲ خرداد از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی رو در روی تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد.

در چهار دیدار گذشته، شاگردان امیر قلعه نویی برابر هنگ کنگ و ترکمنستان هر دو دیدار رفت و برگشت خود را پیروز شده‌اند و تنها در بازی رفت برابر ازبکستان با نتیجه تساوی دو بر دو متوقف شدند. مهدی طارمی مهاجم تیم ملی در این مسابقات آمار بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است. طارمی به جز بازی رفت برابر هنگ کنگ و ترکمنستان، در سایر دیدارها توانسته عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند.

در دیدار رفت برابر هنگ کنگ سردار آزمون با دو گل و یک پاس گلی که داد توانست بهترین بازیکن زمین شود. در بازی با ازبکستان که در تاشکند برگزار شد مهدی طارمی یکی از گل‌های ایران را وارد دروازه حریف کرد و با کسب نمره ۵۴/‌‬ ۷ بهترین بازیکن شد.

در بازی رفت برابر ترکمنستان که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، محمدحسین کنعانی زادگان با به ثمر رساندن دو گل بهترین بازیکن زمین شد.

در دیدار برگشت برابر ترکمنستان که در تاشکند برگزار شد طارمی در نقش سازنده گل ظاهر شد و با پاسی که به مهدی قایدی داد زمینه ساز پیروزی ایران در این بازی خارج از خانه شد و در پایان با کسب نمره ۹۱/‌‬ ۷ بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

در دیدار برگشت برابر هنگ کنگ طارمی با به ثمر رساندن ۳ گل از ۴ گل ایران نقش به سزایی در پیروزی تیم ملی داشت و با کسب نمره ۵۱/‌‬ ۹ بهترین بازیکن زمین شد. طارمی اگر بتواند در بازی امروز برابر ازبکستان هم بهترین بازیکن زمین شود برای چهارمین بار در این مرحله این عنوان را نصیب خود خواهد کرد.

همچنین مهدی طارمی با ۵۰ گل زده در کنار کریم باقری به عنوان سومین گلزن برتر بازی‌های ملی محسوب می‌شود که اگر در این دیدار موفق به گلزنی شود به تنهایی در رده سوم برترین گلزنان ایران جای خواهد گرفت.

7474