خیبر رکورها را جابه‌جا کرد/ بیشترین امتیاز یک تیم در تاریخ لیگ یک!

خیبر رکورها را جابه‌جا کرد/ بیشترین امتیاز یک تیم در تاریخ لیگ یک!

پایگاه خبری فوتبالی- خیبر خرم‌آباد با اقتدار موفق به صعود به لیگ برتر فوتبال شد و رکوردهای جالبی از خود بر جای گذاشت.

به گزارش فوتبالی، فصل 1403-1402 مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور دیشب (سه‌شنبه) با صعود تیم‌های خیبر خرم‌آباد و چادرملوی اردکان به لیگ برتر و سقوط دریا کاسپین بابل، شاهین بندر عامری و خوشه طلایی ساوه به لیگ دسته دوم به پایان رسید.

تیم خیبر در این فصل یکی از رکوردهای قابل توجه فوتبال ایران را بر جای گذاشت. شاگردان محمدرضا مهاجری در 17 دیدار خانگی خود در این فصل به برتری رسیدند و 51 امتیاز در خرم‌آباد به دست آورده‌اند. البته خیبر در هفته پایانی باید در شیراز به مصاف تیم شهر راز می‌رفت که با درخواست مدیران باشگاه خیبر، این مسابقه در ورزشگاه تختی خرم‌آباد برگزار شد. این دیدار به تساوی انجامید تا رکورد صد درصد پیروزی خیبر در خرم‌آباد خراب شود.

خیبر همچنین 77 امتیاز در لیگ دسته اول به دست آورد که بیشترین امتیاز یک تیم در تاریخ مسابقات به شمار می‌رود. بیشترین امتیاز یک تیم در ادوار گذشته لیگ یک، به فصل 1401-1400 مسابقات برمی‌گردد که ملوان بندر انزلی 71 امتیاز کسب کرد و راهی لیگ برتر شد.

این در حالی است که در مسابقات امسال، چادرملوی اردکان و فجر سپاسی شیراز هر کدام 73 امتیاز گرفتند و فجر با وجود رسیدن به این تعداد امتیاز، از راهیابی به لیگ برتر بازماند. فجری‌ها اگر در هر دوره‌ای از لیگ یک موفق به کسب 73 امتیاز می‌شدند، با قهرمانی به لیگ برتر صعود می‌کردند.

برخلاف فصول گذشته لیگ دسته اول فوتبال که قعرنشینان معمولاً آمارهای ضعیفی از خود بر جای می‌گذاشتند، امسال تعیین تیم‌های سقوط‌کننده تا دو هفته پایانی ادامه داشت.

7474