به‌روزرسانی لیست جانشینان احتمالی اوسمار؛ گزینه‌های اصلی خارجی هستند

به‌روزرسانی لیست جانشینان احتمالی اوسمار؛ گزینه‌های اصلی خارجی هستند

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس در شرایط فعلی تمایلی به استخدام مربی ایرانی ندارد.

به گزارش فوتبالی، با گذشت بیش از یک هفته از خروج اوسمار ویرا از ایران هنوز تکلیف ادامه همکاری او با پرسپولیس مشخص نیست. ظاهرا در باشگاه پرسپولیس تصور غالب این است که اوسمار به ایران برنمی‌گردد و جواب او که قرار است در پایان هفته اعلام شود منفی خواهد بود.

به همین دلیل هم باشگاه کار مذاکرات مقدماتی با گزینه‌‌های احتمالی را شروع کرده است. نکته مهم این است که مدیران باشگاه به این نتیجه رسیده‌اند که انتخاب یک سرمربی داخلی در شرایط فعلی ریسک بسیار بزرگی محسوب می‌شود و در صورت ناکامی احتمالی با مربی داخلی جدید، روند خوبی که از چند سال گذشته شروع شده بود ممکن است متوقف شود.

چیزی که باعث شده مدیران باشگاه پرسپولیس به گزینه‌های خارجی فکر کنند موفقیت همه مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به این تیم آمده‌اند. برانکو ایوانکوویچ اصولا پایه‌گذار موفقیت‌های پرسپولیس بوده و با وجود این که 5 سال از خروجش از پرسپولیس می‌گذرد هنوز هم عده‌ای موفقیت‌های امروز پرسپولیس را به او نسبت می‌دهند.

نفر بعدی گابریل کالدرون بود که جایگزین برانکو شد و توانست در پایان نیم‌فصل پرسپولیس را صدرنشین کند اما او در پایان نیم‌فصل از ایران رفت. نفر آخر هم اوسمار ویرا بود که به جای یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس نشست و توانست به شکل دراماتیکی پرسپولیس را قهرمان کند.

همه این اتفاقات باعث شده نگاه مدیران پرسپولیس به سرمربی خارجی باشد. به نظر می‌رسد اصلی‌ترین گزینه در حال حاضر دراگان اسکوچیچ است که کارنامه قابل قبولی در فوتبال ایران دارد و شناخت او از فوتبال ایران یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخابش به عنوان سرمربی جدید است. 

بعد از دراگان یک کروات دیگر در لیست دیده می‌شود. پیتر شگرت سرمربی سابق تیم ملی تاجیکستان که با این تیم در جام ملت‌های آسیا 2023 عملکرد تحسین برانگیزی داشت و در حال حاضر بدون تیم است گزینه دوم پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شود. او هم فاکتورهای مثبتی برای حضور در پرسپولیس دارد.

نفر سومی هم در این لیست حضور دارد که فعلا کم‌شانس‌ترین گزینه است. این گزینه نوبیشا جووویچ مونته‌نگرویی است که سابقه کار در تیم‌های سفاکسین تونس، الفیصلی اردن، الزمالک مصر، الشرطه عراق، الاهلی قطر و خورفکان امارات را در کارنامه خود دارد. کارنامه او در خورفکان اصلا خوب نبوده است. او در  در ۲۱ بازی روی نیمکت این تیم آمار ۴ برد، ۴ مساوی و ۱۳ شکست را به ثبت رسانده است. همین کارنامه ضعیف باعث شده نگاه‌ها به او چندان مثبت نباشد.

گفته می‌شود دو مربی برزیلی کم‌نام و نشان هم توسط برخی ایجنت‌ها به باشگاه پرسپولیس معرفی شده‌اند. آن هم با این تصور که آنها هم می‌توانند مثل اوسمار در پرسپولیس موفق شوند. اما نکته این است که اوسمار پیش از سرمربی شدن در پرسپولیس، یک فصل و نیم دستیار یحیی بود و شناخت کاملی از پرسپولیس داشت. اما گزینه‌های جدید چنین امتیازی را ندارند.

حالا تا پایان هفته 3 روز بیشتر باقی نمانده است و باشگاه پرسپولیس باید در همین چند روز تصمیمش را بگیرد. فعلا همان 3 نفر اول لیست به ترتیب بیشترین و کمترین شانس را برای جانشینی اوسمار دارند. اما این احتمال هم هست که در یکی دو روز آینده گزینه‌های جدید هم به فهرست اضافه شود.

1359