کاتانچ: ایران تیمی سطح بالا و تاپ است/ ما تیمی قوی و قدرتمند هستیم

کاتانچ: ایران تیمی سطح بالا و تاپ است/ ما تیمی قوی و قدرتمند هستیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال ازبکستان از تیم ملی فوتبال کشورمان به‌عنوان تیمی سطح بالا و تاپ یاد کرد.

به گزارش فوتبالی، سرچکو کاتانچ در نشست خبری پیش از دیدار ازبکستان مقابل ایران در چارچوب دور ششم از مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا اظهار داشت: ما آماده بازی با ایران هستیم. تا الان چندین بار با تیم ملی ایران بازی کردیم و می‌دانیم که آنها یک تیم تاپ هستند، یک تیم سطح بالا. امیدوارم فردا یک بازی خوب شود و چون امتیازات کاملاً مشخص است و بحث صعود مشخص شده، انتظار داریم فردا هم یک بازی خوب باشد و کارت قرمز و زرد کمی ببینیم. به بازیکنانم توصیه کردم که فردا از بازی لذت ببرند و یک بازی صادقانه و خوب را ارائه کنند. ما تیمی قوی و قدرتمند هستیم و برای رقبای دیگر، رقیبی سرسخت.

این مربی اسلوونیایی در واکنش به طرح این موضوع که او از سال 2019 به‌عنوان سرمربی، بیشترین بازی‌ها را مقابل ایران داشته و فقط یک بار مغلوب شده است و با توجه به این شرایط نظرش درباره بازی فردا چیست، یادآور شد: هر بازی متفاوت است و داستان خودش را دارد. ممکن است ما و ایران با بازیکنان جدیدی بازی کنیم، ولی تمرکز ما روی تیم خودمان است. قطعاً وقتی مقابل ستاره‌هایی مانند مهدی طارمی، سردار آزمون و دیگر بازیکنان خوب ایران بازی می‌کنید باید حواس‌تان باشد. از آنجا که صعودمان قطعی شده است انتظار دارم که فردا مردم به ورزشگاه بیایند و یک بازی خوب تماشا کنند و ما هم هیچ فشاری بابت نتیجه حس نمی‌کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان در واکنش به این موضوع که با توجه به حضور ماشاریپوف و ارونوف در فوتبال ایران، آیا این دو بازیکن اطلاعاتی از شرایط بازیکنان ایران به او داده‌اند، گفت: من برای این دو بازیکن بسیار خوشحالم که خودشان را توانستند به خوبی با لیگ ایران تطبیق دهند. ارونوف خیلی عوض شده و به لحاظ رفتاری و اخلاقی پیشرفت کرده است. امیدوارم که فردا ارونوف برای تیم بازی کند نه برای خودش، چون برخی بازیکنان وقتی قهرمان می‌شوند و پیشرفت می‌کنند ممکن است برای خودشان بازی کنند. من همیشه از یک شاخصه ایران خوشم می‌آید، آنهم این است که این تیم همیشه ثابت بازی می‌کند و روندش باثبات است. الان در این شرایط که تازه لیگ‌ها تمام شده، جمع کردن بازیکنان خیلی سخت است و ایران در این وضعیت یک تیم باثبات است.

کاتانچ در پاسخ به این سؤال که با توجه به قطعی شدن صعود ازبک‌ها در بازی با ایران، از تیم اصلی‌اش استفاده می‌کند یا بازیکنان جوان را بازی می‌دهد، خاطر نشان کرد: فردا ترکیب را خواهید دید، اما موضوعی که باید درباره آن صحبت کنم، این است که  احتمالاً امیر قلعه‌نویی سرمربی ایران هم با این قضیه موافق هست که چرا کارت‌های زرد این دوره به مرحله بعد مقدماتی هم اضافه می‌شود. در حالی که این مسابقات تمام می‌شود و نباید کارت‌ها به مرحله بعد هم انتقال یابد، ولی قانون AFC این‌طور است که کارت‌ها به مرحله بعد اضافه می‌شود و من از این موضوع ناراحت هستم.

2636