تمرین توپی ملی‌پوشان والیبال در اوزاکا/ به‌نژاد استارت زد و اسفندیار برگشت

تمرین توپی ملی‌پوشان والیبال در اوزاکا/ به‌نژاد استارت زد و اسفندیار برگشت

پایگاه خبری فوتبالی- نخستین تمرین تیم ملی والیبال ایران پس از پایان هفته دوم لیگ ملت‌ها در اوزاکای ژاپن برگزار شد و عرشیا به‌نژاد نیز به جمع ملی‌پوشان این اردو ملحق گردید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون والیبال، مردان والیبال ایران پس از رقابت‌های هفته دوم لیگ ملت‌ها راهی کمپ جی گرین اوزاکا شدند تا با برگزاری اردویی شش روزه خود را برای حضور در هفته سوم لیگ ملت ها در فیلیپین آماده کنند.

با وجود نتایج و اتفاقات دو هفته نخست لیگ ملت ها، اولویت کادر فنی، ریکاوری روحی بازیکنان است تا تیم ملی از لحاظ روحی بتواند تا حد ممکن خود را پیدا کند و سپس با برگزاری تمرینات بدنسازی و توپی بتواند آمادگی بازیکنان به حداکثر خود برای حضور در هفته سوم لیگ ملت ها مقابل تیم های آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان برساند که پیمان اکبری به همراه کادر فنی این روزها سعی دارند با تمام توان تمام تلاش خود را برای بازیابی روحی و روانی انجام دهند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده تیم ملی امروز نخستین تمرین خود را در حالی برگزار کرد که پیمان اکبری سرمربی تیم ملی دقایقی با بازیکنان صحبت کرد و از آن‌ها خواست فارغ از نتایج دو هفته اخیر به فکر هفته آتی و حضور شایسته تیم در هفته سوم لیگ ملت ها باشند.

پیمان اکبری در صحبت‌های کوتاهی که با بازیکنان داشت، گفت: همه ما بهتر از هرکسی می‌دانیم که نتایج خوبی نگرفته‌ایم و نگران آینده والیبال هستیم. آنچه در حال حاضر مهم است اینکه تمام تمرکز خود را روی هفته سوم بگذاریم و نتایج قبلی را فراموش کنیم.

وی در ادامه درباره مشکلات تیم ملی گفت: در حال حاضر باید تمرکز و اصلاح روند را از خودمان شروع کنیم یعنی من پیمان اکبری باید به این فکر کنم که چه مشکلی داشتم که تیم چنین نتایجی گرفت. شما هم باید به این فکر باشید و خودتان را اصلاح کنید تا بتوانیم در هفته سوم، نتایج بهتری بگیریم.

در ادامه سرمربی تیم ملی والیبال ایران بازیکنان را به سه گروه تقسیم کرد. گروهی به سالن بدنسازی رفتند و به کارهای بدنی مشغول شدند، گروهی توپ گیری کردند و گروه دیگر سرویس و دریافت را تمرین کردند. در این تمرین اکبری و سایر عوامل کادرفنی تیم ملی به دقت عملکرد بازیکنان را زیرنظر داشتند و با متوقف کردن تمرین، اشتباهات آن ها را گوشزد کردند.

کری بین آرمان صالحی و مرتضی شریفی از جالب‌ترین بخش‌های تمرین امروز بود. سرویس‌های قدرتی مرتضی شریفی و دریافت‌های آرمان صالحی در دقایقی از تمرین باعث بالارفتن انگیزه سایر ملی پوشان هم شده بود و آن ها نیز کری خوانی با یکدیگر داشتند.

امیرحسین اسفندیار که به دلیل حال نامساعد جسمی مجبور به ترک اردوی تیم ملی شده است، تا ساعاتی دیگر اوزاکا را به مقصد تهران ترک می‌کند و در این تمرین غایب بود، اما عرشیا به‌نژاد با حضور در تمرین جان تازه ای به تیم ملی داد و ملی پوشان بعد از مدت‌ها با دو پاسور و به صورت کامل تمرین کردند.

در ادامه تمرین بازیکنان جای خود را با یکدیگر عوض کردند و گروهی که توپ گیری می‌کردند به سالن بدنسازی رفتند و گروهی که در سالن بدنسازی بودند به توپ گیری مشغول شدند.

در پایان تمرین نیز ملی پوشان به کار سرویس مشغول شدند و اکبری از آن‌ها خواست تا سرویس های با قدرت بالا بزنند. میلاد عبادی پور کاپیتان تیم ملی هم به بازیکنان گفت که اگر سرویس بالای 120 کیلومتر بزنند، هدیه ای ارزشمند پیش او خواهند داشت. به همین دلیل در این بخش هم انگیزه بازیکنان و کری های آن ها با یکدیگر به لحظات جالبی تبدیل شد.

تیم ملی والیبال ایران تا یکشنبه 27 خرداد در اوزاکای ژاپن حضور دارد و پس از آن، این کشور را به مقصد فیلیپین و هفته سوم رقابت های لیگ ملت ها ترک خواهد کرد.

2636