برادران گرایی در چه صورت می‌توانند به تیم ملی برگردند؟

برادران گرایی در چه صورت می‌توانند به تیم ملی برگردند؟

پایگاه خبری فوتبالی- فرصت بازگشت به تیم ملی در سال ۲۰۲۴ برای برادران گرایی و همچنین محمدرضا مختاری محفوظ است، اگر آنها بخواهند در یک وزن بالاتر شانس خود را امتحان کنند.

به گزارش فوتبالی، محمدرضا گرایی پیش از المپیک 2020 توکیو، کشتی‌گیر 72 کیلوگرم محسوب می‌شد که در این وزن نیز به عضویت تیم ملی درآمده بود که با نظر محمد بنا به 67 کیلوگرم برگشت و توانست هم سهمیه المپیک را در گزینشی آسیایی بگیرد و هم در توکیو موفق به کسب نشان طلای المپیک شود.

بعد از آنکه او دو نشان طلای متوالی المپیک و جهانی را در فاصله دو ماه از آن خود کرد، صحبت از احتمال تغییر وزن او مطرح شد و خودش هم تصمیم به انجام این کار داشت، خصوصاً آنکه چند ماه بعد از المپیک وزنش به‌شدت بالا رفته بود اما به‌هرشکلی که بود باز هم در 67 کیلوگرم ماند و دو مسابقه جهانی 2022 و 2023 را با همین وضعیت، البته با یک بار سر وزن رسیدن در سال و حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی در وزن 72 کیلوگرم، پشت‌سر گذاشت که به کسب دو نشان نقره و برنز جهانی هم منتهی شد.

او این بار اما طبق چرخه باید به مصاف سعید اسماعیلی می‌رفت که توانسته بود خودش را با قهرمانی جام وهبی‌امره و قهرمانی آسیا، به انتخابی با محمدرضا گرایی برساند که با کسب مدال برنز از سوی هر دو کشتی‎‌گیر در تورنمنت رنک‌دار بوداپست، دو مسابقه انتخابی بین دو کشتی‌گیر برگزار شد که هردوی آن را سعید اسماعیلی برد و صاحب دوبنده تیم ملی شد.

در مورد برادر بزرگتر هم او بعد از آنکه توانست محرومیتش از سوی اتحادیه جهانی را کاهش دهد، به‌دلیل آنکه امین کاویانی‌نژاد سهمیه المپیک را گرفته بود و در آن وقت باتوجه به تأکید فدراسیون بر اینکه هر کسی خودش در گزینشی‌ها سهمیه بگیرد، به المپیک خواهد رفت، ابتدا در وزن 82 کیلوگرم همراه با محمدرضا مختاری به اردو دعوت شد تا در این وزن شانس حضور در مسابقات جهانی را داشته باشد که با اصرار و پیگیری شیرازی‌ها درنهایت عنوان شد گرایی و مختاری در 77 کیلوگرم به تورنمنت مجارستان اعزام می‌شوند و هر کسی مدال طلا بگیرد دهه اول تیر ماه با کاویانی‌نژاد بر سر دوبنده المپیکی تیم ملی رقابت خواهد کرد.

با ناکامی برادران گرایی و مختاری در بوداپست و نرسیدن به المپیک، حالا این شانس برای آنها وجود دارد که با تغییر وزن وارد چرخه انتخابی تیم ملی در دو وزن 72 و 82 کیلوگرم شوند که در هیچ کدام آنها، هیچ کشتی‌گیری هنوز نتوانسته است با عملکرد مطمئن، صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی شود.

باید دید آیا رضا گرایی بعد از ناکامی مقابل سعید اسماعیلی می‌خواهد شانس خود را در وزن غیرالمپیکی 72 کیلوگرم امتحان کند و آماده حضور در تیرانا شود، فعلاً مدعی اصلی این وزن دانیال سهرابی است که در بوداپست هم موفق به کسب نشان برنز شد.

رضا گرایی یک طلای المپیک و سه طلا، نقره و برنز جهانی در کارنامه دارد و علی گرایی نیز صاحب سه نشان برنز جهانی است. مختاری اما باوجود دو سال عضویت در تیم ملی در وزن 72 کیلوگرم، مدال جهانی ندارد.

7474