گزارش AFC از بازی فردای ایران - ازبکستان

گزارش AFC از بازی فردای ایران - ازبکستان

پایگاه خبری فوتبالی- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی دیدار پیش روی تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی پرداخت.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران فردا (سه‌شنبه) در آخرین بازی دور دوم انتخابی جام جهانی به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این دیدار نوشت:‌ هر دو تیم در حال حاضر صعودشان را به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ عربستان نهایی کرده‌اند و برای کسب مقام اول گروه به مصاف هم خواهند رفت.

ایران که پس از پنج بازی ۱۳ امتیازی است می‌خواهد از حمایت هوادارانش در این دیدار استفاده کند و رقابت‌ها را با برد به پایان ببرد. در دیدار رفت ایران با دو گل از حریفش پیش افتاد ولی در ادامه دو گل دریافت کرد تا بازی با تساوی دو بر دو به پایان برسد.

قبول این نتیجه برای ایران سخت بود که در ۱۰ بازی قبلی خود ازبکستان را شکست داده بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی در پیروزی ۴-۲ روز پنجشنبه مقابل هنگ‌کنگ، بیش از انتظار تلاش کردند و اکنون سرمربی تیم ملی ایران امیدوار به عملکرد متمرکزتر بازیکنانش است.

از طرفی ازبکستان با هدایت کاتانچ می‌خواهد برابر تیم خوب ایران، شاگردانش را آزمایش کند. ازبکستان در دور بعد با تیم‌های قدری چون استرالیا، ژاپن، کره، قطر و عربستان ممکن است همگروه شود و به همین خاطر بازی با ایران برایش اهمیت دارد.

ایران به دنبال چهارمین صعود متوالی به جام جهانی است. ملی‌پوشان در دیدار قبلی برابر هنگ‌کنگ به لطف هت‌تریک مهدی طارمی و تک‌گل سردار آزمون توانست به پیروزی برسد. این در شرایطی است که کسب یک تساوی هم برابر ازبکستان در روز پایانی، تضمین‌کننده صدرنشینی ایران در این گروه است.

حسین کنعانی‌زادگان، مدافع تیم ملی ایران، پس از گذراندن یک جلسه محرومیت به دلیل دریافت دو کارت زرد، به احتمال زیاد در ترکیب اصلی خواهد بود.

7474