پای عربستان به فوتسال زنان هم باز شد؛ روز تاریخی فوتسال عربستان

پای عربستان به فوتسال زنان هم باز شد؛ روز تاریخی فوتسال عربستان

پایگاه خبری فوتبالی- پس از برگزاری لیگ موفق و تشکیل تیم‌ فوتبال زنان عربستان، حالا آن ها تیم ملی فوتسال زنان را هم تشکیل دادند تا به روند رو به رشد خود ادامه دهند. عربستانی ها نخستین دیدار تاریخ فوتسال زنان خود را مقابل صربستان برگزار کردند.

به گزارش فوتبالی، سه سال قبل بود که فدراسیون فوتبال عربستان تصمیم به راه اندازی فوتبال زنان گرفت. آن ها خیلی سریع لیگ داخلی و تیم ملی خود را تشکیل دادند. هرچند در فصل اول لیگ این کشور آماتور بود اما در فصل دوم لیگ فوتبال زنان عربستان به صورت حرفه ای برگزار شد. عربستان در همین ۳ سال چندین بازی دوستانه ملی برگزار کرد و فدراسیون این کشور لوییز کورتس که سابقه سرمربیگری در تیم فوتبال زنان بارسلونا را داشت به عربستان آورد تا هدایت تیم فوتبال زنان این کشور را بر عهده بگیرد تا مسیر توسعه را به خوبی برای فوتبال زنان عربستان هموار کند.

حالا عربستان گام های بلندتری برداشته و چند روز قبل تیم‌ ملی فوتسال زنان خود را تشکیل داد و برای نخستین بار در تاریخش دو بازی دوستانه برگزار کرد. تیم فوتسال زنان عربستان در دیدار اول با نتیجه سه بر دو و در دیدار دوم با نتیجه پنج بر دو صربستان را شکست داد تا شروع فوتسالش خاطره انگیز شود. هرچند بازیکنان عربستان متشکل از فوتبالیست های این کشور بود اما برای شروع اتفاق خوبی برای آن ها قلمداد می شود.

فوتسال زنان در سال جاری و سال آینده سه تورنمت مهم را در پیش دارد؛ بازی های داخل سالن آسیا، جام ملت های آسیا و جام جهانی زنان که نشان از گسترش فوتسال زنان می دهد. عربستانی ها هم احتمالا افکار بزرگی برای سال های آینده در سر دارند. همان طور که برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۱ یا ۲۰۳۵ زنان در تلاش هستند.

6001