تنها برد تاریخ ازبکستان برابر ایران؛ فقط شجاع و آندو به یاد دارند!

تنها برد تاریخ ازبکستان برابر ایران؛ فقط شجاع و آندو به یاد دارند!

پایگاه خبری فوتبالی - ازبکستان فقط یک بار توانسته تیم ملی ایران را شکست دهد.

به گزارش فوتبالی، تیم های ملی ایران و ازبکستان در حالی باید در دیدار پایانی مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هم بروند که این مسابقه چهاردهمین مصاف دو تیم در تاریخ خواهد بود.

تیم ملی در سیزده بازی قبلی دست بالاتر را نسبت به این رقیب آسیای میانه داشته و توانسته در ۱۰ دیدار برنده باشد و ازبک‌ها فقط یک بار توانسته‌اند بر ایران غلبه کنند و دو دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است.

اما اولین و آخرین برد ازبکستان برابر ایران به ۱۲ سال پیش برمی‌گردد؛ جایی که شاگردان میرجلال کاسیموف با تک گل اولوگبک باکائف در ورزشگاه آزادی از سد تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش گذشتند.

جالب اینکه بدانید از ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران در آن بازی، هیچ بازیکنی دیگر مشغول به بازی کردن نیست و همه آن بازیکنان کفش‌های خود را آویخته‌اند.

از نفرات کنونی تیم ملی فقط شجاع خلیل‌زاده در آن مسابقه حضور داشته که البته بازی نکرد و از روی نیمکت شاهد باخت تیم ملی بود. البته آندرانیک تیموریان دستیار امیر قلعه نویی آن زمان به عنوان بازیکن تیم ملی در ترکیب ابتدایی حضور داشت.

دیدار مذکور هم مسابقه‌ای در چارچوب انتخابی جام جهانی بود که این برد اولین و آخرین پیروزی ازبک‌ها برابر ایران است و باید دید نتیجه بازی پیش روی دو تیم باز هم به نفع ایران خواهد بود یا نه.

1997