‌برترین هافبک دفاعی لیگ امارات؛ ستاره‌ای که جایی در تیم ملی ایران ندارد!

‌برترین هافبک دفاعی لیگ امارات؛ ستاره‌ای که جایی در تیم ملی ایران ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- احمد نوراللهی یک فصل درخشان را در امارات پشت سر گذاشت. فصلی که در انتهای آن هم در ترکیب منتخب قرار گرفت و هم بهترین هافبک دفاعی شد

به گزارش فوتبالی، نوراللهی 31 ساله که سومین فصل حضور خود در امارات را پشت سر گذاشته است با این که این فصل برعکس سال گذشته، نتوانست جامی را با الوحده به دست بیاورد اما کارنامه فردی او درخشان و پر فروغ بود. او در فصلی که گذشت موفق شد در تمام 26 بازی لیگ، برای الوحده به میدان برود. 26 دیداری که ماحصل آن برای نوراللهی اثر گذاری مستقیم بر روی 14 گل بود تا نوراللهی بتواند به بهترین رکورد خود در طول دوران حرفه‌ای‌اش از نظر اثرگذاری روی گل‌های تیمش برسد. 

او در این فصل موفق به زدن 6 گل و ثبت 8 پاس گل شد. تا پیش از این فصل، در فصل 1400-1399 و وقتی پیراهن پرسپولیس را بر تن می‌کرد موفق شد 10 گل بزند و 4 پاس گل به ثبت برساند تا به آمار اثر گذاری مستقیم روی 14 گل تیمش دست یابد و حالا و پس از گذشت نزدیک به 3 سال دوباره توانست به این رکورد خود دست پیدا کند.

آمار درخشان نوراللهی باعث شد او در ترکیب منتخب فصل امارات حاضر باشد و همچنین جایزه بهترین هافبک دفاعی لیگ ادنوک امارات را نیز به دست آورد. دستاوردهایی که البته سرمربی تیم ملی ایران را راضی نکرده و نام نوراللهی کماکان در میان دعوت شدگان به تیم ملی وجود ندارد. 

اتفاقی که دلیل آن، ترک اردوی تیم ملی توسط نوراللهی در بازی رفت مقابل هنگ کنگ در رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی 2026 بدون اجازه کادر فنی بود. پس از این اتفاق، سرمربی تیم ملی روی نام او خط قرمز کشید اما بر اساس شنیده‌ها در صورت عذرخواهی نوراللهی، او به ترکیب تیم ملی باز می گشت. اتفاقی که نوراللهی تا این لحظه حاضر به انجام آن نشده است.

ماحصل این لجبازی اما نبودن برترین هافبک دفاعی حال حاضر ایران در ترکیب تیم ملی است. بازیکنی که شاید حضورش فواید بسیاری برای تیم ملی در جهت کسب نتایج بهتر داشته باشد.

7899