اپیزود جدید سریال بیرانوند در ژانر تعلیق؛ قراردادش را فسخ می‌کند؟

اپیزود جدید سریال بیرانوند در ژانر تعلیق؛ قراردادش را فسخ می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- هنوز فصل نقل و انتقالات شروع نشده، علیرضا بیرانوند مثل هر سال در متن حاشیه‌ها و شایعه‌های این فصل قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، هواداران پرسپولیس در سال‌های اخیر علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر به یک اتفاق دیگر هم عادت کرده‌اند: «اخبار مربوط به جدایی علیرضا بیرانوند و انتقالش به یک تیم دیگر.» این اتفاق تقریبا هر سال می‌افتد و بیرانوند چند روزی به هواداران این تیم استرس می‌دهد و در نهایت هم در پرسپولیس می‌ماند.

بیرانوند در سال 1395 از نفت تهران به پرسپولیس پیوست و توانست نقطه ضعف چند ساله این تیم را در دروازه برطرف کند. قهرمانی‌های پرسپولیس در فوتبال ایران از همان فصل شروع شد و بیرانوند در همه سال‌هایی که پرسپولیس توانست قهرمان لیگ برتر شود دروازه‌بان این تیم بود. پرسپولیس از سال 1395 به بعد در همه فصول لیگ قهرمان شد به جز فصل بیست و یکم که از قضا بیرانوند در آن فصل لژیونر بود و در تیم‌های آنتورپ بلژیک و بوآویستای پرتغال بازی کرد.

به دلیل نقش مهمی که بیرانوند در قهرمانی‌های پرسپولیس داشته هواداران این تیم علاقه زیادی به او پیدا کرده‌اند. اما ماجرا این است که این دروازه‌بان در همه این سال‌ها حاشیه‌های زیادی داشته است و به شکل عجیبی این حاشیه‌ها در فصل نقل و انتقالات بیشتر از مقاطع دیگر فصل بوده است.

توالی این اتفاقات باعث شده است این تصور به وجود بیاید که در رقم خوردن این مسائل، عمدی وجود دارد. یعنی بیرانوند به شکلی هدفمند، عامدانه و برنامه‌ریزی شده در فصل نقل و انتقالات کارهایی می‌کند تا نشان بدهد چاره‌ای جز جدایی از پرسپولیس ندارد. اما در نهایت با یک قرارداد بهتر در این تیم می‌ماند.

اوج این ماجرا هم در ابتدای همین فصل رقم خورد. به شکلی عجیب خبر رسید که بیرانوند قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرده و در حال مذاکره با استقلال است تا به این تیم بپیوندد! این داستان چند روز ادامه داشت و باعث شد هواداران پرسپولیس حسابی عذاب بکشند و اذیت شوند.

اما در نهایت بیرانوند در پرسپولیس ماندنی شد! البته که او اخیرا در مصاحبه‌ای مدعی شد همه آن اتفاقات برنامه‌ریزی شده بود و واقعا قصد جدایی از پرسپولیس را نداشت و برای اثبات این ادعا عیسی آل کثیر و دانیال اسماعیلی‌فر را که در همان مصاحبه حضور داشتند شاهد گرفت. بیرانوند مدعی شد آل کثیر، اسماعیلی‌فر و یحیی گل‌محمدی در جریان این ماجراها بوده‌اند و می‌دانستند خبری از جدایی نیست. هر چند این ماجرا با چیزی که وحید امیری روایت کرده است کاملا متفاوت است.

به هر حال به نظر می‌رسد بیرانوند قصد دارد در این فصل هم سناریوی همیشگی خودش را اجرا کند اما به شکلی دیگر. بیرانوند هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد اما ظاهرا بندی در قرارداد بیرانوند وجود دارد که اگر تا 10 روز بعد از پایان فصل با او تسویه حساب نکند می‌تواند قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند.

حالا یک هفته از آخرین بازی فصل پرسپولیس گذشته است و اگر این باشگاه تا 3 روز دیگر نتواند با بیرانوند تسویه حساب کند بیرانوند می‌تواند از این تیم جدا شود. انتشار این اخبار در روزهایی که شایعه قرارداد داخلی او با تراکتور هم مطرح است دوباره باعث شده قصه همیشگی بیرانوند در فصل نقل و انتقالات تکرار شود.

می‌شود پیش‌بینی کرد که این شایعات چند روز ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است بیرانوند مثل فصل گذشته قراردادش را هم فسخ کند. در این میان چند روزی هم هواداران پرسپولیس نگران و سردرگم می‌شوند و احتمالا مقابل دفتر باشگاه تجمع می‌کنند اما پایان این سناریو همیشه تکراری است. دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس شاید با این کارها به هدفش برسد و خواسته‌هایش را عملی کند اما هر بار بخشی از محبوبیت و مقبولیت خودش را از دست می‌دهد.

1395