تکذیب شایعه انتقال؛ پیکان در تهران ماندنی است

تکذیب شایعه انتقال؛ پیکان در تهران ماندنی است

پایگاه خبری فوتبالی- در حالی که اخبار مربوط به فصل نقل و انتقالات مهم‌ترین سوژه‌های خبری در رسانه‌ها و بین علاقمندان به فوتبال است انگار باید به دنبال اخبار و شایعات انتقال تیم‌های لیگ برتری به دیگر شهرها باشیم. این در حالی است که طبق قانون هرگونه انتقال تیم‌های لیگ برتری به دیگر شهرها ممنوع و غیر قانونی است.

به گزارش فوتبالی، پس از بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال که با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید برخی از استان‌ها که تیمی در سطح اول فوتبال ندارند دوباره به صرافت افتاده‌اند و پیشنهاد خرید و واگذاری امتیاز برخی از باشگاه‌ها از شهرهای دیگر را پیش کشیده‌اند.

اتفاقی که پیش از این در فوتبال ایران مرسوم بود و چند بار هم انجام شد اما نتیجه خوبی نداشت. مثل انتقال پاس از تهران به همدان که در نهایت منجر به نابودی این باشگاه شد. این پروژه که برای گسترش فوتبال در سراسر ایران آغاز شده بود بعد از چند فصل با شکست مواجه شد تا در نهایت در 21 خرداد ماه سال 96 در جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال با حضور مهدی تاج غیر قانونی و ممنوع اعلام شد.

آخرین شایعه این است که برخی از مدیران ورزشی و غیر ورزشی در شهر مشهد به دنبال انتقال امتیاز باشگاه پیکان به این شهر هستند. پیکان در روز پایانی لیگ برتر با شکست مقابل استقلال به دسته یک سقوط کرد و فصل بعد باید در مسابقات جام آزادگان شرکت کند. 

اما بسیار بعید است که این اتفاق رخ بدهد. چرا که به جز غیر قانونی بودن آن، باشگاه پیکان همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری‌ را در تهران در اختیار دارد و منطقی نیست که چنین باشگاهی به شهر دیگری منتقل شود. ضمن این که این باشگاه در حال طی کردن مراحل پایانی قرارداد جدید خود برای انجام مسابقات در ورزشگاه شهدای شهر قدس است تا فصل آینده در لیگ آزادگان در این ورزشگاه از رقبایش میزبانی کند.

1229