رئیس فدراسیون والیبال: مردم از وضعیت فعلی تیم ملی ناراحت هستند/ چه توجیهی داشت برای مربی بازنده دلاری هزینه کنیم؟

رئیس فدراسیون والیبال: مردم از وضعیت فعلی تیم ملی ناراحت هستند/ چه توجیهی داشت برای مربی بازنده دلاری هزینه کنیم؟

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون والیبال در مورد انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: اصل آوردن مربی خارجی این بود که سلسله باخت‌های گذشته را تغییر بدهیم.

به گزارش فوتبالی، میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال در مورد انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال گفت: اول فروردین با رای مجمع آمدم و پنجم فروردین کارم را شروع کردم. وقتی آمدم قرارداد آقای پائز عقد شده بود و برنامه‌هایش هم در مورد اردوها تنظیم شده بود. وقتی آمدم صحبت‌هایی در مورد دستیارها با او داشتم. برخی فکر می‌کنند دنبال مقصرسازی هستیم اما مهم مقصر نیست بلکه مردم از وضعیت فعلی تیم ملی ناراحت هستند.

او ادامه داد: اصل آوردن مربی خارجی این بود که روال سلسله باخت‌های گذشته را تغییر بدهیم. با ادامه این نتایج چه توجیهی داشت دلاری پول بدهیم؟ چیزی که الان شاهدش هستیم ظرفیت والیبال ایران نیست. می‌گویند چرا بازیکنان را عوض نمی‌کنید اما طبق قانون، اول بازی‌ها ۳۰ بازیکن را معرفی کرده‌ایم و خارج از آن نمی‌توانیم ببریم. البته تغییر بازیکن در دستور کار جدی ماست.

او با بیان اینکه سعی کردیم شرایط را برای تیم ملی والیبال مهیا کنیم، ادامه داد: تیم را از یک هفته قبل به برزیل و ژاپن فرستادیم تا اعضای تیم اذیت نشوند. نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان پول بلیت دادیم و ۲۰۰ هزار دلار خورد و خوراک و بقیه موارد خرج کردیم.

تقوی در مورد اینکه پائز را در جریان مسابقات کنار گذاشتند، بیان کرد: چیزی که دیروز شاهدش بودید، تغییر نگرش والیبال بود که نشان دادیم اگر می‌خواهید بمانید باید نشان بدهید موثر هستید و اگر موثر نباشید، حتی مربی تیم ملی هم باشید نمی‌خواهیم که بمانید. نمی‌گذاریم مثل سال‌های گذشته باشد که در لیگ ملت‌ها نتیجه نگرفتیم، بعد به قهرمانی آسیا رفتیم و بعد در تورنمت‌های مختلف شرکت کردیم و در نهایت مربی عوض شد. این روند باید جایی متوقف شود.

او افزود: در مورد آقای اکبری هم طبق قانون مسابقات باید از همان لیست یک نفر را انتخاب می‌کردیم تا پایان مسابقات در خدمت عزیزان هستیم و بعد از آن تعییراتی اساسی خواهیم داشت.  

تقوی در واکنش به اینکه در زمان انتخاب پائز در فدراسیون حضور داشت و درجریان انتخاب این مربی بود، گفت: من دبیر فدراسیون نبودم و شهریور ماه استعفا دادم اما قرارداد آقای پائز دی ماه بسته شد. کارمند فدراسیون بودم و بعد از مدتی هم با شکایت برخی از عزیزان توصیه شد که در فدراسیون نباشم.

او با بیان اینکه هیچکس از چند و چون واقعی ماجرای انتخاب پائز که با چه جزئیاتی اتفاق افتاد خبر ندارد، تاکید کرد: من هم جزو کمیته فنی بودم و ۱۲ نفر دیگر هم بودند. دنبال مقصر نیستیم. اگر قرار بود تصمیمی در کمیته فنی بگیریم که فقط یک نفر جواب بدهد، چرا اصلا کمیته فنی تشکیل بدهیم.

7474