موردی که تحت تاثیر درخشش اورونوف قرار گرفت؛ ماشاریپوف پای ثابت گلهای ازبکستان

موردی که تحت تاثیر درخشش اورونوف قرار گرفت؛ ماشاریپوف پای ثابت گلهای ازبکستان

 پایگاه خبری فوتبالی- جلال الدین ماشاریپوف که نیم‌فصل دوم به استقلال محلق شد، در 6 بازی اخیر تیم ملی ازبکستان، نقش موثری در گلهای این تیم داشته است.

به گزارش فوتبالی، بعد از بازی ازبکستان و ترکمنستان، اکثر صحبتها درباره گل زیبای اوستون اورونوف بود. بازیکنی که هنوز استقلالی‌ها حسرت این را می‌خورند که به خاطر یک لجبازی عجیب، او راهی تیم رقیب شد و نقش ستاره تیم اوسمار ویرا را ایفا کرد و نقش مهمی در قهرمانی این تیم داشت.

این وسط، شاید اشاره به آمار جلال‌الدین ماشاریپوف هم خالی از لطف نباشد. هافبک استقلالی تیم ملی ازبکستان، در 6 بازی آخرش با پیراهن تیم ملی، 5 پاس گل داده است. 

او در جام ملت های آسیا و و در بازی مقابل استرالیا در مرحله گروهی، زمینه‌ساز تنها گل تیمش بود تا آن مسابقه با تساوی 1-1 به پایان برسد. بازی بعدی و در دیدار مقابل تایلند در مرحله یک شانزدهم، ماشاریپوف پاس گل داد تا در پایان بازی، ازبک ها دو بر یک برنده باشند و به مرحله بعد و به مصاف قطر بروند. دیداری که به پنالتی رسید و ماشاریپوف به طرز عجیبی، پنالتی‌اش را از دست داد تا قطر حریف شاگردان امیر قلعه‌نویی در مرحله نیمه نهایی شود. 

هافبک استقلال، در هر سه بازی تیم ملی ازبکستان در سال 1403، پاس گل داده است. او در دو بازی رفت و برگشت در مقابل هنگ کنگ و دیدار پنجشنبه مقابل ترکمنستان، در گلهای تیمش تاثیرگذار بود تا در 64 بازی ملی، 11 پاس گل داده باشد. نکته جالب اینکه آمار گلهای او از تعداد پاس گلهایش بیشتر است و هافبک تیم ملی ازبکستان، 12 گل زده است.

بازی بعدی تیم ملی ازبکستان، مقابل ایران خواهد بود و باید دید ماشاریپوف و همچنین اورونوف، چه نمایشی در ورزشگاه آزادی خواهند داشت.

7899