غیر منتظره بعد از 15 سال؛ پرسپولیس در تیم ملی نماینده نداشت!

غیر منتظره بعد از 15 سال؛ پرسپولیس در تیم ملی نماینده نداشت!

 پایگاه خبری فوتبالی- در بازی هنگ کنگ و ایران، تیم ملی ایران پس از 15 سال بدون حضور حتی یک پرسپولیسی در زمین، بازی را برگزار کرد. 

به گزارش فوتبالی، اگر از دو گل خورده تیم ملی ایران در مقابل هنگ کنگ در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2026 بگذریم یکی از نکات جالب این بازی این بود که تیم پرسپولیس که به تازگی قهرمان لیگ برتر شده است هیچ نماینده‌ای در ترکیب تیم ملی در این بازی نداشت. اتفاقی که بعد از 15 سال دوباره به وقوع پیوسته است. آخرین بار که تیم ملی ایران بدون نماینده‌ای از سرخ پوشان در یک دیدار رسمی حضور یافته بود به سال 1388برمی‌گردد.  

در 12 اسفند ماه 1388، تیم ملی ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2011، در ورزشگاه آزادی به مصاف تایلند رفت. دیداری که افشین قطبی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و با تک گل جواد نکونام در دقیقه 90 روی پاس خسرو حیدری، بازی یک بر صفر به سود ایران پایان یافت.  

در حال حاضر اما پرسپولیس در تیم ملی 3 نماینده دارد که کادر فنی تیم ملی در بازی مقابل هنگ کنگ می‌توانست تنها از یکی از آن‌ها استفاده کند. محمدحسین کنعانی زادگان محروم و مهدی ترابی دچار مسمومیت غذایی شده بود و اصلا تیم را در سفر به هنگ کنگ همراهی نکرد. به این ترتیبب امیر قلعه نویی تنها می‌توانست از علیرضا بیرانوند در این بازی استفاده کند که در این مورد نیز با توجه به صعود تیم ملی به مرحله بعد مسابقات و تشریفاتی بودن این مسابقه، سرمربی تیم ملی ترجیح داد به جای بیرانوند، از پیام نیازمند درون دروازه استفاده کند.  

آخرین دیدار غیررسمی تیم ملی که در آن هیچ بازیکنی از پرسپولیس در ترکیب ایران نبود، به بازی مقابل ونزوئلا در سال 2018 برمی‌گردد. دیداری دوستانه که به جهت آماده‌سازی ملی‌پوشان برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا برگزار شد اما به دلیل مشکلات کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی با برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت پرسپولیس، هیچ بازیکنی از پرسپولیس در زمین حضور نداشت و تیم ملی نزدیک به 6 سال پیش، بدون پرسپولیسی‌ها بازی را با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برد.

7899