وقتی لیگ ایران با یک بازی کمتر طولانی تر از مسابقات عربستان و قطر شد

وقتی لیگ ایران با یک بازی کمتر طولانی تر از مسابقات عربستان و قطر شد

پایگاه خبری فوتبالی- فصل فوتبالی ایران در شرایطی به روزهای پایانی خودش نزدیک می‌شود که از سه کشور همسایه هم طولانی‌تر شده است.

به گزارش فوتبالی، فصل طولانی و فرسایشی مسابقات لیگ برتر فوتبال روز 12 خرداد با قهرمانی پرسپولیس و نیز سقوط تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان به پایان رسید. البته فصل فوتبالی 03-1402 ایران هنوز پایان نیافته و پس از فیفادی، مراحل نیمه نهایی و فینال جام حذفی برگزار خواهد شد.

این فصل از 18 مرداد با برگزاری پنج بازی هفته اول آغاز شد که این رقابت‌ها با وقفه‌های متعددی همراه بود. اولین توقف مسابقات به فیفادی شهریور مربوط می‌شد که امری طبیعی بود و لیگ‌های کشورهای مختلف دنیا در فیفادی با تعطیلی موقت همراه می‌شود. اندکی بعد با برگزاری بازی‌های آسیایی، لیگ برتر با تعطیلی مجددی روبه‌رو شد که در نوع خود عجیب بود. «سکته» لیگ به‌خاطر حضور سه تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم از مواردی بود که بعید است در جایی جز ایران به چشم بخورد!

به این ترتیب، لیگ برتر 298 روز به طول انجامید که با احتساب پایان جام حذفی در روز 31 خرداد، فصل 03-1402 فوتبالی ایران 317 روز طول می‌کشد! اتفاقی که در میان کشورهای همسایه که در تورنمنت‌های مشترک با تیم‌های ملی و باشگاهی ایران شرکت می‌کنند، بی‌نظیر است.

لیگ 18 تیمی عربستان در روز 20 مرداد 1402 آغاز شد و تا روز هفتم خرداد 1403 ادامه داشت. با در نظر گرفتن 11 خرداد 1403 به‌عنوان آخرین روز فصل فوتبالی عربستان که جام حذفی این کشور در آن روز به پایان رسید، این فصل بعد از 295 روز خاتمه یافت.

لیگ 12 تیمی قطر از 25 مرداد 1402 تا 9 اردیبهشت 1403 طول کشید که با احتساب دیدار فینال «امیر کاپ» در روز چهارم خرداد، فصل فوتبالی قطر پس از 283 روز به پایان رسید. در امارات هم که لیگ حرفه‌ای این کشور 14 تیم دارد، مسابقات از 27 مرداد 1402 شروع شد و روز 18 خرداد پایان یافت تا این فصل، همانند عربستان بعد از 295 روز خاتمه یابد.

همه این تاریخ‌ها در شرایطی ثبت شده است که کشورهای عربستان، قطر و امارات علاوه بر تورنمنت‌هایی چون لیگ قهرمانان و جام ملت‌های آسیا که ایران هم در آن شرکت می‌کرد، در مسابقات جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا نیز حضور داشتند! تیم امید ایران در مرحله انتخابی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا از صعود به دور گروهی این رقابت‌ها بازماند و فوتبال کشورمان با یک تورنمنت کمتر مواجه بود و فصل فوتبالی ایران باید زودتر تمام می‌شد که این اتفاق رخ نداد!

2636