مدافعی با دو روی سکه؛ آریا دقت کن!

مدافعی با دو روی سکه؛ آریا دقت کن!

پایگاه خبری فوتبالی- آریا یوسفی جا ماند و پیام نیازمند هم خوب عمل نکرد تا ردپای سپاهانی‌ها در گل هنگ‌کنگ پررنگ باشد.

به گزارش فوتبالی، وقتی صحبت از تغییر نسل می‌شود به نظر می‌رسد که دعوت یک سری بازیکن جوان و بازی‌دادن آن به جای بازیکنان باتجربه تمام مشکل را حل می‌کند. 

با این حال وقتی که این اتفاق شکل می‌گیرد مشخص می‌شود که این اتفاق نه تنها مشکلات را حل نکرده بلکه شروع مشکلات است. بازیکنان جوان و کم‌تجربه‌ای که شاید حتی در تیم‌های خود هم بازیکن موثری باشند اما برای پوشیدن پیراهن تیم ملی و آماده‌شدن برای آن به زمان و بازی نیاز دارد. 

حضور آریا یوسفی در ترکیب اصلی تیم ملی یکی از این اتفاقات خوب بود که پیش از بازی همه از آن تعریف کردند اما در همان دقایق ابتدایی این تعریف جای خود را به انتقاد داد. آریا یوسفی که بخاطر گرفتن جای رامین رضاییان در ترکیب، زیرذره‌بین هم قرار داشت در همان دقایق ابتدایی با یک اشتباه باعث شد تا بازیکن جوان هنگ‌کنگ در اولین بازی اولین گل ملی خود را ثبت کند.

این اتفاقی است که اولین بار از آریا یوسفی ندیده‌ایم. این بازیکن جوان یکی از ستاره‌های سپاهان در این فصل بود. تاثیر او تا حدی بود که وقتی خبر مصدومیت و دوری چند هفته‌ای او مطرح شد هواداران تیم ژوزه مورایس را نگران و ناراحت کرد. 

با این حال آریا یوسفی مانند رامین رضاییان یک نقطه ضعف دارد و آن هم در فاز دفاعی است. بازیکنی که در فاز هجومی یکی از بهترین‌های لیگ بود در فاز دفاعی گاهی با اشتباهاتش تیم را به دردسر میندازد. این اتفاقی است که برای سپاهان در لیگ و در آسیا هم افتاد. 

جاماندن آریا یوسفی در زمان حملات تیم حریف به گل و یا مانند بازی با الهلال جاماندن او باعث شد تا سیاوش یزدانی مجبور به خطاکردن و بعد از آن اخراج از زمین شود. 

در بازی آخر سپاهان هم جاماندن او به تک گل شمس‌آذر منجر شد. البته این اتفاقات نه تنها برای این بازیکن دهه هشتادی که برای بازیکنان باتجربه هم روی می‌دهد اما به نظر می‌رسد یوسفی اگر می‌خواهد با این پتانسیل بالا بتواند به بازیکن ثابت تیم ملی و حتی تیم باشگاهی‌اش تبدیل شود باید این گاف‌ها و اشتباهات دفاعی را کمتر کرده و مهره مطمئن‌تری در خط دفاعی باشد.

۴۳۲۶