قانون جدید: یک ایجنت نمی‌تواند تمام یک تیم را ببندد!

قانون جدید: یک ایجنت نمی‌تواند تمام یک تیم را ببندد!

پایگاه خبری فوتبالی - منصور قنبرزاده به توضیح قوانین جدید برای حضور ایجنت‌ها پرداخت.

به گزارش فوتبالی، یکی از مباحث جالب مطرح شده توسط منصور قنبرزاده در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم مربوط به قوانین جدید تصویب شده برای ایجنت‌ها و کارگزارهای فوتبال بود.

نائب رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد بالاخره پس از سال‌ها دستورالعمل کارگزارها به تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رسید که ظرف هفته آتی اطلاع رسانی می‌شود و طبق این دستورالعمل، مدیربرنامه‌ها، کارگزارها و… حتماً باید در امور مالیاتی شناسه داشته باشند، شناخته شده باشند و به قولی دفتر و دستک داشته باشند و بدین ترتیب کارگزاران غیر رسمی امکان فعالیت نخواهند داشت.

یکی از نکات مهم توضیحات قنبرزاده جایی بود که اعلام کرد در دستورالعمل مذکور مشخص شده یک کارگزار رسمی تا چه سقفی می‌تواند در یک تیم بازیکن داشته باشد و این‌ گونه نیست که نامحدود باشد و به عبارتی ممکن نیست یک ایجنت کل یک تیم را ببندد و این موضوعی بوده که آسیب شناسی شده چرا که ایجاد شائبه می‌کرد و حتی بحث درآمدی ایجنت ها هم مشخص شده است.

قنبرزاده اعلام کرد کارگزار باید مستقیماً با بازیکن قرارداد ببندد و باشگاه‌ها نباید مستقیماً با بازیکن قرارداد ببندند. طرف حساب بازیکن، ایجنت است و باشگاه هم حق ندارد تعهد کند مبلغ مربوط به ایجنت را پرداخت کند تا بدین ترتیب از تحمیل بازیکن به باشگاه‌ها جلوگیری شود.

1997