نگرانی هواداران تیم ملی؛ برد آسان، دفاع سخت

نگرانی هواداران تیم ملی؛ برد آسان، دفاع سخت

پایگاه خبری فوتبالی- وضعیت خط دفاعی ایران مقابل هنگ‌کنگ پالس‌هایی نگران‌کننده برای هواداران داشت.

به گزارش فوتبالی، داستان کلین‌شیت و امیرقلعه‌نویی داستان دو خط موازی است که رسیدن آنها به همدیگر نه غیرممکن اما خیلی سخت است.

 تیمی که در زمان کی‌روش و بعد از آن تا حدودی اسکوچیچ آمار کلین‌شیت‌هایش جایی برای فخرفروشی مربیانش بود حالا به جایی رسیده که پیدا کردن کلین‌شیت در بازیهایش، کار راحتی نیست . 

البته این مساله‌ای نیست که کادرفنی تیم ملی نگران آن باشد و این فلسفه همیشگی قلعه‌نویی بوده است. مربی‌ای که در فوتبال به گل‌زدن بیش از گل‌نخوردن علاقمند بوده و با همین فلسفه هم موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.

 در تیم ملی هم با وجود موفقیت‌های نسبی اما در بسیاری از موارد این گل‌های خورده کار دست تیم ملی داده است. از زمان سرمربی‌گری قلعه‌نویی در تیم ملی، ایران فقط در 4 بازی رسمی موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه خود شده است. آماری که به خوبی نشان می‌دهد علاوه بر سیستم بازی تیم ملی ، فاز دفاعی ایران هم ضعف‌های زیادی دارد. 

از این 4 کلین‌شیت، 2 کلین‌شیت مقابل هنگ‌کنگ به دست آمده بود و تیم ملی مقابل این تیم در بازی برگشتی انتخابی جام‌جهانی از هنگ‌کنگ هم 2 گل خورد تا به سومین کلین‌شیت مقابل این تیم نرسد. 

دریافت 2 گل در این بازی با این که با برد ایران همراه بود اما انتقادات و نگرانی از فاز دفاعی تیم ملی را بیش از قبل کرد و امیرقلعه‌نویی باید جدی‌تر از گذشته فکری به حال این موضوع کند.

۴۳۲۶