درخشان: عیار جوانان تیم ملی در بازی با ازبکستان بیشتر مشخص می‌شود

درخشان: عیار جوانان تیم ملی در بازی با ازبکستان بیشتر مشخص می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان اسبق تیم ملی گفت: تیم ما مقابل هنگ‌کنگ به دلایل مختلف عملکرد پرنوسانی در خط دفاعی داشت و عیار جوانان تیم ملی در بازی با ازبکستان بیشتر مشخص می‌شود.

به گزارش فوتبالی، حمید درخشان در گفت و گویی در مورد برتری ۴ بر ۲ تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل هنگ کنگ در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: تیم ما در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشت اما مقداری در کارهای دفاعی پرنوسان بودیم که دلیلش هم ناهماهنگی و استفاده از برخی نفرات جوان در خط دفاعی بود. آریا یوسفی، امین حزباوی و ابوالفضل جلالی برای اولین بار در خط دفاعی کنار هم قرار گرفتند و این تغییر و تحولات نیاز به زمان دارد. تیم ما پیش از اعزام به هنگ کنگ یک تمرین هم انجام نداد و تاکنون هم بازی تدارکاتی نداشتیم که بازیکنان هماهنگ‌تر شوند. 

وی افزود: شرجی بودن هوا هم انرژی زیادی از بازیکنان ما گرفت و شرایط را برای آنها سخت کرد. ضمن اینکه نفراتی مثل طارمی، آزمون، قائدی، جهانبخش و قدوس تقریبا سبک جدیدی را در خط حمله به ما اضافه کرده‌اند. هرچه زمان بگذرد در خط دفاعی هماهنگ‌تر خواهیم شد اما همین که توانستیم برنده شویم، یک نقطه قوت است. هرچند فوتبال ما از هنگ کنگ خیلی سرتر است.

کاپیتان اسبق تیم ملی ضمن اشاره به بازی بعدی شاگردان امیر قلعه‌نویی مقابل ازبکستان، تصریح کرد: قطعا آن بازی خیلی سخت‌تر است و امیدواریم تا آن زمان، هماهنگی بیشتری به دست بیاید. هرچند سفر طولانی مدت از هنگ کنگ به تهران، شرایط را برای بازیکنان سخت می‌کند.

درخشان درمورد اینکه به نظر می‌رسید تیم ملی در قیاس با جام ملت‌های آسیا فوتبال روان‌تری مقابل هنگ کنگ ارائه کرد، گفت: تورنمنت تفاوت‌های زیادی با چنین بازی‌هایی دارد. با یک بازی نمی‌توان چندان عیار تیم را سنجید. تیم ما همیشه نسبت به هنگ‌ کنگ سرتر بوده و گل‌های بیشتری زده است. مقابل ازبکستان راحت‌تر می‌توانیم تاثیر تغییرات در تیم ملی را ارزیابی کنیم و در آن مسابقه بیشتر مشخص می‌شود تا چه اندازه می‌توانیم از بازیکنان جدید جوان سود ببریم.

وی درخصوص عملکرد نفرات جوانی مثل محمد قربانی، آریا یوسفی و امین حزباوی در بازی با هنگ‌ کنگ، توضیح داد: در مقابل چنین تیمی عملکرد بدی نداشتند اما باید عیار آنها را مقابل قوی‌تر محک زد. معمولا مقابل تیم‌های باکیفیت‌تر می‌توانیم بگوییم تیم ملی چه تغییرات مثبتی داشته اما باید این جوانان را برای تقابل با تیم‌های سخت‌تر هماهنگ کنیم. 

کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص اظهارات امیر قلعه‌نویی مبنی بر اینکه بازی با هنگ کنگ و جام ملت‌ها نشان داد برخی تیم‌های آسیا پیشرفت محسوسی داشته و در کل فوتبال کشورها به هم نزدیک شده است، توضیح داد: طبیعی است. زیرا همه تیم‌ها کار می‌کنند و در حال استراحت نیستند. می‌بینیم همه تیم‌ها تغییر و رشد کرده‌اند و در تلاش هستند فاصله خود را با مدعیان کم کنند. نمونه بارزش هم عملکرد تیم‌هایی مثل اردن و ازبکستان در جام ملت‌ها بود. شاید در سال‌های آینده کار خیلی سخت‌تر از الان شود  و ما هم باید تغییرات مثبت و رشد داشته باشیم تا بار دیگر توانایی خود را به اثبات برسانیم.

۹٠۹۸