ماشاریپوف: اگر به المپیک دعوت شوم، حتما می‌روم/ من و اورونوف همدیگر را خوب درک می‌کنیم

ماشاریپوف: اگر به المپیک دعوت شوم، حتما می‌روم/ من و اورونوف همدیگر را خوب درک می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- جلال الدین ماشاریپوف از تمایلش برای حضور در بازی‌های المپیک و همکاری با اورونوف سخن گفت.

به گزارش فوتبالی، جلال الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی استقلال بعد از دیدار تیم ملی فوتبال کشورش با ترکمنستان که با برتری ۳ بر یک ازبک‌ها پایان یافت درباره این دیدار گفت: من به مردم ازبکستان بابت این پیروزی تبریک می گویم. همانطور که قبل از بازی هم گفتم، با وجود قطعی بودن صعود، باید ترکمنستان را در زمین خودمان شکست می‌دادیم. همه بازیکنان در باشگاه خود خوب بازی می کنند و فکر می کنم ما یک پیروزی قاطع به دست آوردیم.

او درباره تمایلش به حضور در بازی‌های المپیک نیز گفت: فدراسیون فوتبال ازبکستان نامه‌ای به باشگاه استقلال برای حضور من در المپیک فرستاده است. فرصت بازی در المپیک همیشه در دسترس نیست و مسابقات در استادیوم خانگی پاری سن ژرمن برگزار می شود. چنین موقعیت‌های تاریخی برای یک بازیکن زیاد رخ نمی دهد بنابراین اگر من را به المپیک دعوت کنند، حتما می‌روم.

این بازیکن درباره بازی بعدی  مقابل ایران و شرایط او و اورونوف نیز افزود: تعداد بیشتری از بازیکنان ما باید در لیگ ایران بازی کنند.  مشخص است که بازیکنان ایران تمام تلاش خود را مقابل ما انجام خواهند داد. من و اورونوف خوب همدیگر را درک می کنیم و همه از من انتظار پاس های خلاقانه دارند. 

سرکو کاتانچ سرمربی تیم ملی ازبکستان نیز پس از دیدار مقابل ترکمنستان توضیح داد که چرا در این دیدار از بازیکنان اصلی استفاده کرد. او گفت: رقابت های انتخابی باید جدی گرفته شود. جایی برای سیستم چرخشی وجود ندارد. حتی ایران نیز در بازی با هنگ کنگ تیم اصلی را به میدان فرستاد. با وجود اینکه بازی مقابل هنگ کنگ راحت بود اما ایرانی‌ها از اصول خود دست برنداشتند. 

او در بخش بعدی صحبت‌هایش افزود: در حال حاضر نمی توانیم با ۱۰ بازیکن به جام جهانی برویم. ما به ۱۷-۱۸ بازیکن با کیفیت نیاز داریم. فوتبال مدرن امروز در حال تغییر است و در هیچ دیداری از پیش برنده نیستید.

۹۰۹۸