افغانستان با «اتوبوس» به صعود امیدوار ماند

افغانستان با «اتوبوس» به صعود امیدوار ماند

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات روز پنجم مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا روز  گذشته برگزار شد و 36 تیم این قاره در 18 مسابقه روبروی هم قرار گرفتند. مسابقات مرحله اول در 9 گروه برگزار می‌شود و از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی صعود می‌کنند.

به گزارش فوتبالی، دیروز از گروه A دو مسابقه برگزار شد. در استادیوم سالت لیک شهر کلکته تیم ملی هندوستان مقابل تیم ملی کویت قرار گرفت که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما مسابقه دوم برای ایرانی‌ها جذاب‌تر بود. چرا که در آن تیم ملی افغانستان در شهر «هفوف» عربستان میزبان تیم ملی قطر بود.

از این گروه صعود تیم ملی قطر به عنوان تیم اول قطعی شده بود و افغانستان در حالی مقابل تیم ملی قطر قرار گرفت که در بازی رفت با نتیجه سنگین 8 بر یک مغلوب قهرمان آسیا شده بود. اما افغانستان برای این که اندک شانسی برای صعود به عنوان تیم دوم داشته باشد نیاز داشت از این بازی امتیاز بگیرد.

قطری‌ها که صعودشان قطعی شده بود از همه ستاره‌های‌شان استفاده نکرده بودند اما با این وجود باز هم برتری‌شان در بازی از همان دقیقه اول قابل ملاحظه بود. در مقابل بازیکنان تیم ملی افغانستان با دوندگی زیاد و تجمع در زمین خودی و به دفاع به سبک اتوبوسی سعی داشتند اجازه گلزنی را به قطری‌ها ندهند.

این سبک بازی جواب داد و در کمال تعجب وقتی بازی با سوت داور تایلندی به پایان رسید روی تابلوی ورزشگاه نتیجه تساوی صفر بر صفر دیده می‌شد. این یک نتیجه فوق‌العاده امیدوار کننده برای تیمی بود که در بازی رفت 8 گل از حریف خورده بود.

با نتایجی که دیروز در این گروه رقم خورد قطر 13 امتیازی شد. هندوستان با 5 امتیاز و تفاضل گل 3- در رده دوم قرار گرفت و افغانستان با 5 امتیاز و تفاضل گل 10- سوم شد. حالا بازی‌های روز آخر از اهمیت زیادی برخوردار است. چون هر دو تیم هندوستان و افغانستان شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارند.

در بازی‌های روز آخر اما هندوستان کار سخت‌تری دارد. این تیم روز سه‌شنبه میهمان تیم ملی قطر خواهد بود که قدرتمندترین تیم گروه است. اما افغانستان میهمان تیم ملی کویت است که از قضا این تیم هم شانس صعود دارد.

در روز آخر اگر افغانستان ببرد و هندوستان پیروز نشود افغانستان به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی می‌شود. اگر هم هر دو تیم ببازند در روز آخر این کویت است که به رستگاری می‌رسد و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد می‌رود.

اما اگر در روز آخر هر هندوستان و افغانستان هم‌امتیاز شوند شرایط بسیار حساس خواهد بود. در بازی‌های رودررو افغانستان عملکرد بهتری دارد اما تفاضل گل هندوستان خیلی بهتر است. حالا باید دید کدام معیار در قانون جایگاه بالاتری دارد.

1359