عادت طارمی به هت‌تریک با پیراهن تیم ملی در خرداد

عادت طارمی به هت‌تریک با پیراهن تیم ملی در خرداد

پایگاه خبری فوتبالی- هت‌تریک طارمی در بازی امروز مقابل هنگ‌کنگ، چهارمین هت‌تریک او با پیراهن تیم ملی بود.

به گزارش فوتبالی، مهاجم جدید اینتر، مرد اول تیم امیر قلعه‌نویی در برتری 2-4 مقابل هنگ‌کنگ بود و توانست بعد از نزدیک به یکسال، دوباره با پیراهن تیم ملی، هت‌تریک کند. 

آخرین باری که طارمی موفق به هت‌تریک برای تیم ملی شده بود، به 26 خرداد ماه سال قبل و بازی با قرقیزستان برمی‌گردد. دیداری در مرحله گروهی تورنمنت کافا که ایران توانست 1-5 حریفش را شکست دهد.

مهاجم 31 ساله تیم ملی، اولین بار در دیدار دوستانه مقابل سوریه که  26 خرداد 1398 برگزار شد، هت‌تریک کرد و دومین هت‌تریک او مربوط به 23 خرداد سال قبل و بازی با افغانستان در تورنمنت کافا بود که ایران با نتیجه 1-6 از سد حریفش گذشت.

نکته جالب اینکه هر 4 باری که طارمی موفق شده با پیراهن تیم ملی هت‌تریک کند، مربوط به بازیهایی بوده که در ماه خرداد برگزار شده است.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که آخرین هت‌تریک باشگاهی مهدی قبل از بازی امروز، به دیدار پورتو مقابل آروکا در هفته چهاردهم فصل قبل لیگ برتر پرتغال برمی‌گردد که پورتو آن بازی را 1-5 برد و طارمی در آن بازی هم گل زد هم پاس گل داد. دیداری که 8 دی سال 1401 برگزار شد.

البته که این وسط طارمی در دیدار پورتو مقابل فامالیسائو که 30 اردیبهشت سال قبل برگزار شد، نه تنها هت‌تریک کرد بلکه 4 گل برای تیمش به ثمر رساند.

7899