پاگشای بازیکنان هنگ کنگ در بازی مقابل ایران

پاگشای بازیکنان هنگ کنگ در بازی مقابل ایران

پایگاه خبری فوتبالی- هر دو گل هنگ کنگ در بازی مقابل ایران توسط بازیکنان جوان و بی تجربه آن‌ها زده شد. 

به گزارش فوتبالی، مصاف ایران و هنگ کنگ در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی 2026 از گروه پنجم این مسابقات، با نتیجه 4 بر دو به سود ایران به پایان رسید. نتیجه ای که اگرچه منجر به پیروزی ما شد اما دریافت دو گل از تیم رده صد و پنجاهم فیفا، کیلومترها دورتر از انتظارات مردم از امیر قلعه نویی و شاگردانش بود.  

از عجایب دریافت این دو گل که بگذریم، گلزنان هنگ گنگ نیز بازیکنان دور از انتظاری برای باز کردن دروازه نیازمند بودند. زننده گل اول هی وی ما 20 ساله بود. بازیکنی که برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده بود و در اولین بازی موفق شد اولین گل ملی‌اش را هم بزند. او از سال 2020 فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد و مجموعا 74 بازی باشگاهی دارد که موفق شده در آن‌ها 14 گل بزند و 5 پاس گل بدهد. 

وینگر راست هنگ کنگی که سابقه دو بازی در تیم زیر 15 ساله‌ها، 3 بازی در تیم زیر 20 ساله‌ها و یک بازی در تیم زیر 22 ساله‌ها، برای هنگ کنگ در کارنامه خودش دارد و همچنین دومین بازیکن جوان تیم ملی‌ هنگ کنگ در فهرست اعلامی برای بازی در مقابل ایران و ترکمنستان می‌باشد. 

گل دوم هنگ کنگ نیز توسط یک بازیکن جوان و بی تجربه وارد دروازه ما شد. آنتونی پینتو 18 ساله که جوان‌ترین بازیکن فهرست هنگ کنگ برای دو بازی پیشِ رو در مقابل ایران و ترکمنستان بود، توانست در  اولین باری که به تیم ملی دعوت می‌شد در اولین بازی ملی خودش در دقیقه 60، اولین گل ملی خود را وارد دروازه ایران کند. بازیکنی که سابقه بازی در تیم‌های پایه هنگ کنگ را هم در کارنامه خود ندارد و تنها سابقه ثبت شده از بازی‌های او تا این لحظه، همین گلش به تیم ملی ایران است.

7899