شکایت باشگاه منچسترسیتی از سازمان لیگ برتر انگلیس

شکایت باشگاه منچسترسیتی از سازمان لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- جنگ سازمان لیگ برتر انگلیس علیه منچسترسیتی وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته نشریه تایمز اعلام کرد که باشگاه منچسترسیتی قرار است از لیگ برتر انگلیس شکایت کند؛ شکایتی که به نظر‌ می‌رسد یک پرونده‌‌ حقوقی متمایز و بی‌ربط نسبت به پرونده‌ قبلی اتهام مالی منچسترسیتی است، اما چندان هم بی‌ربط به نظر نمی‌رسد. در این شکایت، باشگاه‌های متمول مانند چلسی، استون ویلا، نیوکاسل و اورتون از تیم شاکی منچسترسیتی حمایت می‌کنند و در مقابل، نیمی از باشگاه‌ها از لیگ برتر انگلیس حمایت خواهند کرد.

شکایت منچسترسیتی به قوانین یا همان تراکنش‌های طرفین وابسته در لیگ برتر انگلیس مربوط می‌شود. منچسترسیتی ادعا می‌کند که قوانین این لیگ در رابطه با قراردادهای اسپانسری، با قانون رقابت در کشور انگلیس همخوانی ندارند. قوانین یاد شده، قوانینی هستند که دست مالکان باشگاه‌ها را در زمینه‌ بستن قراردادهای اسپانسری میان باشگاه و شرکت‌های متعلق به مالک باشگاه یا مرتبط به آن را می‌بندند. طبق این قوانین، هر قرارداد تجاری میان یک باشگاه و یک طرف قرارداد وابسته شامل شرکت‌های مالک باشگاه و غیره باید توسط یک گروه مستقل بررسی شوند تا مشخص شود که مبلغ قرارداد طبق ارزش‌های بازار، منصفانه است.

اگر قوانین مربوطه وجود نداشته باشند، هر شرکت یا سازمان مرتبط به امارات می‌تواند بدون هیچ محدودیت حقوقی، هر قراردادی که بخواهد با منچسترسیتی ببندد. باشگاه قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس معتقد است این قوانین ضد رقابتی و محدودکننده هستند.

۱۰۰۹