عجیب اما واقعی؛ به جز پرسپولیس تنها «استقلال مجیدی» این جام را لمس کرده است!

عجیب اما واقعی؛ به جز پرسپولیس تنها «استقلال مجیدی» این جام را لمس کرده است!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در سال‌های اخیر قهرمان بلامنازع فوتبال ایران بوده است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس که در اوایل دهه نود روزهای سیاهی را پشت سر می‌گذاشت، از زمان حضور برانکو به یکباره احیا شد و به شخصیتی دست پیدا کرد که سال‌های سال‌ به دنبال آن می‌گشت. قرمزها از سال 95 به این طرف کاملا به قهرمانی و قهرمان شدن عادت کرده‌اند و به جز سال 1401 همه سال‌ها را با کسب جام پشت سرگذاشته‌اند. 

پرسپولیس که در لیگ بیست و سوم حسابی شاهکار کرد و رکورد امتیازگیری خودش در تاریخ لیگ برتر را شکست موفق به کسب شانزدهمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها شد تا اختلاف خود را با استقلال که صاحب 9 قهرمانی است بیشتر کند و با این تیم فاصله معناداری از این حیث داشته باشد.

نکته جالب در قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس در لیگ برتر آن جامی است که در پایان هر فصل سیدجلال حسینی یا امید عالیشاه بالای سر می‌برند. از لیگ شانزدهم به بعد سازمان لیگ تصمیم گرفت به مانند مسابقات جام حذفی، جام قهرمانی مسابقات لیگ برتر را تغییر بدهد و جامی با شکل و شمایلی شکیل‌تر طراحی کند. جامی که از زمان ساختش و استفاده تنها یک بار به دست پرسپولیسی‌ها نیفتاده است که آن هم به لیگ بیست و یکم و قهرمانی استقلال با هدایت فرهاد مجیدی برمی‌گردد و به جز آن همواره این جام طلایی‌رنگ برفراز دستان بازیکنان پرسپولیس بالای سر برده شده است!

9098