زوج جدید قدوس؛ آینده تیم ملی اینجاست

زوج جدید قدوس؛ آینده تیم ملی اینجاست

پایگاه خبری فوتبالی- محمد قربانی برای دومین بازی پیاپی در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، پنجمین بازی تیم ملی ایران در چهارچوب مسابقات مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 از دقایقی دیگر آغاز می‌شود. این بازی در شهر هنگ کنگ برگزار می شود و قضاوت آن بر عهده قاسم علی الحتمی از عمان است.

ترکیبی که کادر فنی تیم ملی ایران برای این بازی انتخاب کرده است یک ترکیب جدید، نسبتا جوان و ناآشنا برای رقباست. دلیل این تغییرات زیاد احتمالا این است که صعود تیم ملی از گروهش قطعی شده است و فقط مساله صدرنشینی یا دوم شدن در گروه مشخص نشده است. 

سید پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، سید ابوالفضل جلالی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون بازیکنانی هستند که با تصمیم کادر فنی مقابل هنگ کنگ بازی خواهند کرد.

یکی از نکات جالب این ترکیب، حضور محمد قربانی در کنار سامان قدوس در میانه زمین است. سامان  که مدت زیادی است تبدیل به نفر اصلی تیم ملی در قلب خط هافبک شده است اما محمد قربانی دومین بازی ملی‌اش را تجربه خواهد کرد. او در بازی برگشت مقابل ترکمنستان هم در ترکیب اصلی قرار گرفته بود.

یکی از دلایل حضور او در زمین قطعا به مصدومیت سعید عزت‌اللهی‌ برمی‌گردد. هافبک تیم شباب الاهلی امارات مدتی پیش مصدوم شد و دو بازی ایران مقابل هنگ کنگ و ازبکستان را از دست داد. به همین دلیل دوباره نوبت به قربانی هافبک جوان تیم اورنبورگ روسیه رسید که برای تیم ملی بازی کند.

قربانی فقط 23 سال دارد و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک جای بزرگانی را که سال‌هاست در خط هافبک تیم ملی بازی می‌کنند بگیرد. او با روند خوبی که در پیش گرفته است می‌تواند ستاره آینده تیم ملی ایران در وسط زمین باشد.

1359