خبر ویژه/ احتمال احضار رییس سابق فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق در پرونده مس رفسنجان!

خبر ویژه/ احتمال احضار رییس سابق فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق در پرونده مس رفسنجان!

پایگاه خبری فوتبالی- یک مقام آگاه به فوتبالی خبرداد در پرونده مس رفسنجان، احتمال دارد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، رییس سابق فدراسیون فوتبال را به این کمیته احضار کند.

به گزارش فوتبالی، ابعاد پرونده فساد در تیم مس رفسنجان هر روز گسترده‌تر می‌شود و این پرونده افراد جدیدی را درگیر می کند.

پس از بازداشت خداداد افشاریان، رییس سابق کمیته داوران در رفسنجان و آزادی یک متهم رسانه‌ای با وثیقه، رسیدگی به متهمان دیگر هم در جریان است. سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده کسانی هستند که در این پرونده درگیر هستند. البته جدا از این افراد که نام‌شان رسانه‌ای شده است، بر اساس برخی شنیده‌ها و همچنین صحبت‌های یک مقام آگاه، در گفت‌وگو با فوتبالی نشان می‌دهد پای شهاب الدین عزیزی خادم، رییس سابق فدراسیون فوتبال هم به این پرونده باز شده است. 

البته ظاهرا نحوه درگیر شدن شهاب الدین عزیزی خادم در این پرونده به صورت مستقیم نیست چرا که او خودش در زمان اتفاقات مس رفسنجان در فصل فوتبالی 1400-1401، رییس فدراسیون فوتبال بوده و به عنوان شاهد و ناظر اتفاقات فوتبال در فدراسیون حضور داشته و احتمالا از برخی ماجراها باخبر بوده است و مطمئنا به او گزارشاتی در این باره رسیده، اما ترتیب اثر نداده است. 

به نظر می‌رسد عزیزی خادم که ماه گذشته محرومیت دوساله‌اش توسط کمیته اخلاق به پایان رسید، دوباره با یک محرومیت جدید روبرو شود. 

در فصل 1400-1401 بود که اتفاقات عجیب و غریب در مسائل داوری و حمایت‌های برخی از مدیران وقت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و همچنین برخی رسانه‌ها از ارکان این باشگاه رفسنجانی شروع شد و عزیزی خادم در آن رییس فدراسیون فوتبال بوده است. 

در همان سال، ماجرای بازیکن گابنی گل گهر به یکی از پیچیده‌ترین و مبهم‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد و اتفاقات عجیبی در انتقال این بازیکن از گابن به ایران افتاد و در نهایت سه بازی گل گهرسیرجان مقابل سه تیم استقلال، سپاهان و پیکان، سه بر صفر به سود این سه باشگاه شد و جنجالی تاریخی در فوتبال ایران به راه افتاد. 

لازم به ذکر است همان سال که عزیزی خادم تازه رییس فدراسیون فوتبال شده بود در فروردین 1400 بر سر گرفتن تاییدیه‌های خداداد افشاریان جنجال دیگری به پا شد و هجمه‌های زیادی به فدراسیون فوتبال وقت بر سر گرفتن تایید صلاحیت خداداد افشاریان در کمیته داوران، شد و همان زمان گفته شد که شهاب الدین عزیزی خادم از نهادهای نظارتی و امنیتی، استعلا‌م‌های مربوطه و نهایی را نگرفته است و بدون تاییدیه‌های لازم، خداداد افشاریان را در پست حساس رییس کمیته داوران انتصاب کرد.

در نهایت انتصاب افشاریان به عنوان رییس کمیته داوران باعث شد تا اتفاقات مشکوک داوری پس از حضورش وارد فاز جدیدی شود و کار به اینجا بکشد که افشاریان سر از بازداشت دربیاورد. همین غفلت و ترک فعل (چه عامدانه و چه غیرعامدانه) بر سر انتصاب افشاریان و نگرفتن تاییدیه‌های لازم از نهادهای نظارتی و امنیتی، ممکن است برای عزیزی خادم، دردسر جدیدی ایجاد کند. مقام آگاه در این باره به فوتبالی گفت: «پرونده‌ای در این زمینه به زودی در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تشکیل می‌شود.» 

در آن سال اتفاقات داوری مشکوکی در لیگهای برتر، یک و دو افتاد و حتی رتبه مس رفسنجان در فصل 1400-1401 باعث تعجب کارشناسان شده بود. در آن فصل داوران به صورت ویژه‌ای هوای این تیم و چند تیم دیگر را داشتند و پنالتی‌های زیادی برای برخی تیمها گرفته شد.

در پرونده مس رفسنجان و چند باشگاه دیگر سکه پاشی، پول پاشی و خریدن داوران و رسانه‌ها و بازیکنان تیمهای مقابل در فصل 1400-1401 اتفاق افتاده است. باید دید کمیته اخلاق در این باره چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا عزیزی خادم پس از اینکه تازه محرومیت دو ساله‌اش به پایان رسیده، محرومیت تازه‌ای در انتظارش است یا اتفاق دیگری می‌افتد!

در این باره در روزهای آینده خبرهای جدید و تکمیلی توسط فوتبالی و احتمالا دیگر رسانه‌های روشنگر منتشر خواهد شد. 

1359