سومین بازی چین با هدایت برانکو؛ صعود قطعی می‌شود؟

سومین بازی چین با هدایت برانکو؛ صعود قطعی می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسبق تیم ملی ایران امروز می‌تواند صعود چین به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 را قطعی کند. 

به گزارش فوتبالی، مسابقات روز پنجم از مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا امروز برگزار می‌شود. در یکی از مسابقات مهم امروز تیم ملی چین در ورزشگاه المپیک شن‌یانگ مقابل تیم ملی تایلند قرار می‌گیرد. 

فدراسیون فوتبال چین بعد از کسب نتایج ضعیف تیم ملی چین در جام ملت‌های آسیا که با حذف این تیم در مرحله گروهی همراه بود تصمیم به تغییر در کادر فنی گرفت و در نهایت برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم‌های ملی ایران و عمان و همچنین باشگاه پرسپولیس را استخدام کرد.

چین در بازی رفت با تایلند در زمانی که الکساندر یانکوویچ را به عنوان سرمربی در اختیار داشت توانست با تایلند را در بانکوک با نتیجه دو بر یک شکست بدهد. اما با هدایت همین مربی در بازی دوم در زمین خودش با 3 گل مغلوب کره جنوبی شد. بعدتر هم که در جام ملت‌های آسیا حذف شد و الکساندر یانکوویچ از سمتش برکنار شد.

شروع برانکو در تیم ملی چین اصلا امیدوار کننده نبود. چین در اولین بازی با هدایت برانکو مقابل تیم ملی سنگاپور با تساوی دو بر دو متوقف شد. نتیجه‌ای که موجی از خشم و انتقاد را در رسانه‌های چینی و بین هواداران تیم ملی این کشور برانگیخت.

اما چین در بازی برگشت با سنگاپور موفق شد جبران مافات کند و در ورزشگاه تیانجین با نتیجه 4 بر یک سنگاپور را شکست بدهد. با این نتیجه چین 7 امتیازی شد و به رده دوم جدول این گروه صعود کرد و حالا شانس خوبی برای صعود از گروه به عنوان تیم دوم دارد.

چین از ساعت 15:30 مقابل تیم ملی تایلند قرار می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این تیم صعودش به عنوان تیم را قطعی می‌کند. در این گروه فعلا تیم ملی کره جنوبی با 10 امتیاز صدرنشین است و امروز یک بازی آسان با سنگاپور دارد.

بازی امروز چین با تایلند سومین بازی این تیم با هدایت برانکو ایوانکوویچ است اما بی گمان مهم‌ترین ماموریت برانکو بازی روز سه‌شنبه هفته آینده مقابل کره جنوبی است. مسابقه‌ای که در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار می‌شود.

1359